Annons:
Etikettföreningar-och-organisationer
Läst 2025 ggr
Leffe
4/3/11, 1:50 PM

Nätverket för PAH i Sverige

Nätverket för PAH i Sverige är en ideell förening som riktar sej till personer med PAH, anhöriga och andra som är engagerade i den här sjukdomen. Eftersom det är en förening som täcker hela landet kan detta bli ett sätt att utöka kontakterna med varandra och förmedla information. Idag tillhör nätverket Hjärt- o Lungsjukas Riksförbund och kan där få hjälp med olika informationsdagar runt om i landet

Annons:
fragpopz
4/5/11, 10:07 PM
#1

Först och främst ett stort tack till LeffeD som tagit på sig att starta detta diskussionsforum om PAH.

Själv så har jag sedan ett knappt år tillbaka engagerat mig i Nätverket för PAH då jag har en son som har sjukdomen. När det gäller vår patientförening kan sägas att den i nuvarande form är relavtivt ny. Den bildades 2008 och 2009 blev vi en del av Hjärt och lungsjukas riksförbund. Dessvärre är fler av dem som till en början engagerade sig i föreningen i dag såpass sjuka att de har svårt att orka med saker utanför vardagen. Under 2011 kommer vi att behöva hitta fler personer som vill vara med och driva och forma föreningen. I arbetet med att bygga Nätverket för PAH känner jag att vi stort stöd från riksförbundet.

Patrik

Upp till toppen
Annons: