Annons:
Etikettövrigt-om-pah
Läst 1822 ggr
Annelie Sandman
7/18/11, 12:52 AM

Flyga

Hur påverkar flygning mig med PAH är det någon som vet?

Annons:
LaSadie
7/18/11, 1:22 AM
#1

fråga din läkare Obestämd

Annelie Sandman
7/18/11, 10:28 AM
#2

Jo naturligt vis!  Men jag tänkte att ngn med erfarenhet av flygning skulle kunna dela med sig av känslan. Skrev väl lite otydligt vad jag ville ha ut… av frågan…

Leffe
7/18/11, 9:17 PM
#3

Jag frågade min läkare och fick svaret flygtid 4 timmar. Skulle jag behöva längre skulle jag bli tvungen att prata med flygbolaget innan om syrgas. Har inte provat ännu.

EvaG
7/19/11, 3:22 AM
#4

Förstår mycket väl att du frågar. Hoppas du kan å ett svar hur det kändes från någon som flygit.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gabriella Blomqvist
7/29/11, 8:58 PM
#5

Jag har märkt att jag behöver vara utvilad innan jag flyger och inte ha någon resår som sitter åt någonstans. Jag har flygit 8 timmar som längst och det gick bra men det kändes som att det var en gräns (för mig). Jag känner mig lite matt när jag är tvungen att röra mig i planet, så det undviker jag. T ex toalett köer kan jag inte stå i.

Att starta är lite halvjobbigt när man trycks bakåt i stolen vid accelerationen, det kändes mindre när jag flög ett relativt litet propellerplan ca 30passagerare. Ett litet plan ca 8 passagerare har jag aldrig flugit så jag vet inte hur det är.

Jag har alltid varit nervös innan flygning för som sagt, tänk om jag inte kan andas! men det finns ju syrgas ombord om det blir akut, det är en tröstande tanke… :)

Stödstrumpor är bra då svullnar inte benen så mycket.

Syrgas i planet har jag inte behövt men däremot på plats utomlands. Det har blivit krångligare/dyrare att beställa utan att bli ruinerad med de nya försäkringskasse reglerna. Men det kanske inte är aktuellt för dig?

Jag hoppas att du får en trevlig flygning!

Maria
8/2/11, 8:22 AM
#6

Spännande. Har inte ens tänkt på att flygning kan påverkaSkäms

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: