Problem

Svimma

2011-08-25 20:39 #0 av: Annelie Sandman

Brukar ni svimma?

Vakna och vara anfådd?

Mvh Annelie

Anmäl
2011-08-26 00:40 #1 av: Leffe

Det har jag inte gjort. Däremot har jag ibland fått tagit tag i något för att inte falla omkull. Det har blivit lite yrsel. Beror troligen på blodtrycksfall eller lågt blodtryck vid tillfället. Har lyckats ramla ett par gånger också.

Anmäl
2011-08-27 03:54 #2 av: EvaG

Det låter ju inte bra att svimma och sedan vara andfådd. Det bör kollas upp tycker jag. Det kan ju vara biverkning på någon medicin.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Anmäl
2011-08-28 10:10 #3 av: Maria

Tycker också att du ska kolla upp det.

Om inte annat så kan du skada dig rejält när du svimmar.

/Maria

 

Anmäl
2011-09-02 15:07 #4 av: Stin

Ja, jag har svimmat två gånger antagligen på grund av låg saturation. Har nu trygghetsalarm så jag kan kalla på ambulans ifall det händer igen.

Anmäl
2011-09-24 00:26 #5 av: Sussu1968

Jag  brukar svimma lite då o då. Oftast beror det på min andra sjukdom, som orsakar blödningar och då har jag lågt hb, alltså blodvärde. Men nu är jag oxå sämre i lungorna, och om jag är för snabb, alltså rusar iväg eller liknande, så kan jag "tuppa av".

Anmäl
2011-10-17 01:33 #6 av: Leffe

I går morse vaknade jag andfådd och svettig. Gick upp vid 9-tiden och in i vardagsrumsgolvet. Föll ned på golvet där. Vet att jag lyckades sätta mig upp med ryggen mot fåtöljen. Måste ha somnat i den ställningen fö när jag vaknade till sedan var klockan 9:30. Blir just nu yr så fort jag reser mig upp

Anmäl
2011-10-17 08:33 #7 av: Maria

Så obehagligt.

/Maria

 

Anmäl
2011-10-17 17:48 #8 av: Annelie Sandman

#6

Ja inte f..n ska någon säga att det är kul! Tycker att det borde räcka att med att vara sjuk...

Hoppas attt du inte gjorde dig illa!

 

Anmäl
2011-10-18 22:07 #9 av: Leffe

#8 Till kvällen ömmade det något otroligt på höger sida och sidan var alldeles blå (varanets påverkan antagligen), Det ömmar fortfarande men det blå har minskat i omfång

Anmäl
2011-10-22 12:58 #10 av: Stin

Svimmade igen i måndags kväll. Blev yr, svettig och mådde illa. Ökade syret till 10l/min men det räckte inte. Maken berättade att jag blev helt blå i ansiktet och var borta några sekunder. Han ringde efter ambulans. Repade mig tills de kom men sen igen då jag skulle klä på mig svimmade jag kort igen. Har varit inlagd nu i 5 dagar. Tror att jag svimmade pga jag ätit min första Tramal tablett, alldeles för starkt för mig.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.