Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 4720 ggr
Leffe
3/27/12, 11:17 AM

Dagbok nummer 2

Här kan vi skriva lite vad som helst och det behöver inte ha med PAH att göra. Med andra ord en tråd utanför ämnet

Dagbok nummer 1 hittar du här

Annons:
Leffe
3/27/12, 11:19 AM
#1

Jag väntar med spänd förväntan på kvällens möte mellan Timrå och Djurgården i ishockey.

Sköt om er

Maria
3/27/12, 11:35 AM
#2

Jag väntar på att solen ska titta fram

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
3/28/12, 6:43 AM
#3

Vad jag vet så vann Timrå och solen tittade väl fram - lite i alla fall, eller…

God morgon. Hemkommen från arbetet. Trött och sängen väntar. Självklart måste jag in här först för att läsa och skriva. Önskar er alla en bra dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
3/28/12, 9:51 AM
#4

Nu väntar vampyrerna på mig så de kan ta lite blodprover igen.

Leffe
3/29/12, 11:20 AM
#5

Ska till ICA och handla. Det behövs bland annat ostbågar då det är en viktig match i ishockeyns kvalserie i kväll

Sköt om er

Maria
3/29/12, 11:35 AM
#6

Jag gillar ostbågar. Det är godare än chips

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
3/30/12, 12:15 PM
#7

Min sjuka katt Lilleman har börjat äta lite mer gourmemat, spinner mer, jamar och leker lite. Så det verkar som det fortsätter åt rätt håll

Sköt om er

Maria
3/31/12, 8:29 AM
#8

#7 Hoppas Lilleman kryar på sig.

På tal om ostbågar så åt jag en massa igårkväll då vi var på filmkväll hos sonen.

Barnsliga som vi är så blev det filmerna TinTin och Mästerkatten.

Två riktigt bra animerade filmer som jag kan rekommendera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
4/1/12, 10:19 AM
#9

God förmiddag alla.

Idag är jag gräsänka då min man är ute och fiskar. Det är havsöringpremiär idag på Västkusten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
4/2/12, 8:30 AM
#10

Blev någon lurad i går? Jag klarade mig för en gångs skull. Nu är det i alla fall över för denna gång. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
4/2/12, 8:48 AM
#11

Nej jag blev inte lurad mer än här på iFokusSkrattande

Inatt har varit en jobbig natt med flera telefonsamtalsamtal från bevakningstjänst då min man är kontaktperson vad det gäller koder och det har varit inbrott (som vanligt) på hans jobb.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
4/3/12, 6:23 AM
#12

På väg till jobbet strax.

Jag har varit helt sjukskriven i 3 veckor nu på grund av magen men nu ska jag börja halvtid igen och det ska bli skönt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
4/3/12, 7:27 AM
#13

#12 Lycka till.

God morgon. Solen skiner, men det är kallt. Det dröjer ännu ett tag tills solen värmer upp direkt, men bakom hörnet väntar sommaren. Egentligen om man tänker efter så blev inte vintern så väldans lång. Ja nu önskar jag er en härlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Maria
4/4/12, 7:52 AM
#14

Solen skiner i Göteborg men det är minusgrader nu på morgonen.

Idag är jag ledig så jag tänker tillbringa några timmar med en bokFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
4/4/12, 10:42 AM
#15

Solen skiner, men det är kallt. Jag ska iväg och ta lite blodprover senare under dagen.

Sköt om er

Leffe
4/5/12, 11:36 AM
#16

Idag är åter en lugn och stillsam dag. Katterna ligger och sover. Tänker nog som mig angående dagen.

Sköt om er

Maria
4/6/12, 7:11 AM
#17

Godmorgon alla denna gråa trista Långfredag. det regnar och är bara två grader ute så det blir en innersittardag.

Min man ska jobba några timmar så här blir det inget Påskfirande idag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
4/6/12, 11:10 AM
#18

God förmiddag. Det kommer några vita korn ute just nu, men det ska visst komma mer.

Sköt om er

Maria
4/7/12, 7:33 AM
#19

En riktigt glad Påskafton till er alla.

Hoppas ni får en fin dag.

Här blir lugnt hos oss. Bara jag, min man och lite Jansons frestelse.Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
4/7/12, 10:13 AM
#20

En lugn dag innan det är dagx att börja arbeta i kväll igen. Önskar er alla en trevlig och glad påskafton.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Maria
4/8/12, 10:38 AM
#21

Här kommer en hälsning från ett väldigt soligt Göteborg. En helt underbar dag.

Min man fick göra en kort utryckning till sitt jobb men han är redan hemma igen. Han har bara 5 minuter till jobbet och det är både på gott och ont.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
4/8/12, 12:03 PM
#22

Nyss uppstigen. Pysen ligger kvar under täcket och sover. De andra katterna är nu på balkongen trots kylan.

Trevlig fortsättning på påsken och sköt om er

Maria
4/9/12, 8:20 AM
#23

Idag regnar det och är mörkt och trist ute. Fast det är plusgrader så man får vara glad för det.

Katterna gör helt rätt. Ligger inne och soverFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
4/9/12, 11:50 AM
#24

Har fått hjälp med att möblera om i sängkammaren så nu blir det lättare för mig att städa där och slippa bli andfådd när jag gör det. Behöver inte flytta på en massa grejer nu vid städning.

Sköt om er

Maria
4/9/12, 11:53 AM
#25

#24 Vad skönt. Ibland är det så förändirngar som gör saker och ting mycket lättare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
4/10/12, 6:49 AM
#26

Det fullkomlig hällregnar i Göteborg fortfarande. Det har gjort det i över ett dygn nu. Tur att det inte kommer i form av snö.

Jag ska snart göra mig iordning för att åka till jobbet.

Ha en skön dag alla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
4/10/12, 12:06 PM
#27

Jag tar det lungt och stilla idag. Inget vackert väder att tala om.

Sköt om er

Annons:
Maria
4/11/12, 8:06 AM
#28

Himmel vad det regnar. Det känns som om det har regnat i flera dygn nu.

Idag är jag ledig och vi ska få beök av Anticimex mellan 9-12 någon gång.

De ska kolla våtutrymmen för försäkringen bl.a

Det går nog snabbt för vi har bara badrum, gästtoa, grovkök och kök.

Vi har ingen källare (inte ens en krypgrund) och ingen vind.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
4/12/12, 6:49 AM
#29

Sol i Göteborg och det får man vara glad för efter allt regnande. Ha en bra dag alla.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
4/12/12, 2:59 PM
#30

Solen skiner över Solna så jag ska ta och rulla till affären och handla lite.

Sköt om er

Maria
4/15/12, 7:08 AM
#31

Usch, nu har jag vaknat med huvudvärk i över en veckas tidSkrikandes

Innan dess så började det bli bättre och vissa dagar var helt OK.

Ett steg fram och två steg bak känns det som nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
4/16/12, 7:55 AM
#32

Sitter på jobbet och det ser ut att bli en strålande dag även i Mölndal.

Huvudvärk i natt igen men den börjar släppa nu tack och lov.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
4/17/12, 6:36 AM
#33

Godmorgon alla.

I natt har det kommit snö och idag är det vår sons födelsedag.Kyss Jag kan inte minnas att det varit snö på hans födelsedag på många år.

Ha en skön dag alla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
4/18/12, 4:40 AM
#34

Jag sitter här och kan inte sova så det är lika bra att gå upp. Tur att iFokus finnsFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
4/18/12, 12:14 PM
#35

Ska iväg och ta lite blodprover idag.

Maria
4/20/12, 6:44 AM
#36

Så, nu var det fredag och jag började med en ny medicinering igår och tro det eller ej så vaknade jag utan huvudvärk.

Jag tror det kan vara en blandning av verkan på både substans och placeboFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
4/21/12, 9:49 AM
#37

Det är inte ofta man har kostym och slips. Nu är det till och med mörk kostym med slips. Ska på någon diplomeringsceremoni på Handelshögskolan. Ena systersonen är inblandad. Inte nog med kostym, man måste redan vara uppe och göra sig i ordning. Katterna är nästan i uppror! Och jag är dödstrött

Sköt om er

Leffe
4/22/12, 12:26 PM
#38

Idag ska jag hjälpa en kamrat med hans dator och samtidigt bli bjuden på middag. Här regnar det, men det bekymrar inte katterna, Alla sover i sängkammaren utom en av skogisarna. Hon ligger på balkongen och sover

Sköt om er

Maria
4/22/12, 12:32 PM
#39

Jag mår piss och jag tror att det är iverkingar av den nya medicinen men jag ska försöka ett tag till. Det brukar ju gå över.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
4/22/12, 12:35 PM
#40

Hoppas du blir bättre. Jag får mediciner som ska motverka biverkningar av annan medicin

Maria
4/24/12, 7:56 AM
#41

Sitter på jobbet nu och ska på hembesök nästan granne med mig själv. Känns himla onödigt att åka till Mölndal först men jag har en massa material som ska med som jag inte kunde ta hem igår.

Första dagen på väldigt länge som jag vaknat utan huvudvärk. Känns nästan konstigt. Kanske börjar den nya medicinen verka. Hoppas det.

Tack Leffe.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
nelly00
4/29/12, 3:09 PM
#42

Nu har jag köpt ett par nya träningsbyxor. Promenad, trappor och några utfall. Nu jäklar!!!!!!

Leffe
4/29/12, 3:56 PM
#43
nelly00
4/30/12, 8:41 AM
#44

hehe man tackar :)

Leffe
5/1/12, 12:05 PM
#45

Vanliga sommartecken här hemma: Barn skriker, stimmar och leker på gården. Mammorna ropar från sina balkonger till barnen. Det börjar komma upp grillos i lägenheten från grillning på gården. Elitserien i speedway börjar.

Med andra ord - sommaren är här

Gabriella Blomqvist
5/2/12, 11:40 AM
#46

I går var en underbar dag, sol, värme, lunch på altanen. Verkligen en försmak av sommar.

Idag är det däremot förkylt, blev tvungen att stanna hemma från jobbet.

Önskar er alla en skön sommardag idag oxå.

EvaG
5/4/12, 2:33 PM
#47

Sitter i solen och njuter. Helt underbart. I kväll  är det dags för arbete igen. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
5/5/12, 8:43 AM
#48

God morgon till en ny dag säjer jag som ska lägga mig efter nattens arbete. Hoppas ni får en trevlig lördag med allt vad det innebär.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Maria
5/5/12, 8:57 AM
#49

Godmorgon alla. Jag önskar er en trevlig helg.

Själv har jag inga större planer.Min man jobbar några timmar idag så det blir lugnt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/6/12, 6:56 AM
#50

Godmorgon alla.

Det ser ut att bli en fin dag idag. Veckohandling står på schemat.

Kattmaten är slut och Moritz blir ju helt tokig om inte skålarna är fulla oavsett om han ska äta eller ej.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
5/6/12, 9:47 AM
#51

God morgon. Idag är det några intressanta hockeymatcher på teven och i kväll är det ena syrrans födelsedag

Sköt om er

EvaG
5/7/12, 6:56 AM
#52

God morgon till en solig morgon. Bara det blir lite varmare kommer jag ta en termos med kaffe och gå ut och sätta mig på parksoffan. Njuta några timmar. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
5/7/12, 7:53 AM
#53

Godmorgon alla.

Sitter på jobbet och det är strålande solsken.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/8/12, 8:02 AM
#54

Godmorgon alla.

Jag ska på hembesök i Bergsjön idag.

Testade alla apparater på min man igårkväll. Jag har med mig en hel del utrustning.

EKG, Pef, Pox, Spirometer, Doppler, Blodtrycksmätare, måttband, Vigorimeter, ett kit för blodprovstagning, minnestester med alla tillhörande prylar som en minilaptop.

Den stora Impedansvågen orkar jag inte ta med när jag åker kommunalt och går med en kryckaSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/9/12, 7:26 AM
#55

Här fullkomligt öser regnet ner men det är ganska mysigt då jag är ledig idag.

Det är dessutom 10 plusgrader så det känns som ett skönt vårregn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
5/9/12, 12:32 PM
#56

Nyss uppstigen. Uppdaterade min hemsida i natt och så g en film innan jag gick och la mig.

Sköt om er

Leffe
5/11/12, 12:42 PM
#57

Helt plötsligt försvann solen. Nu är det bara grått på himlen. Nu har det börjat regna. Fast det är varmt och skönt. Det är en lugn dag och jag kommer titta på hockey på teven. 
Sköt om er

Gabriella Blomqvist
5/11/12, 6:08 PM
#58

Ska vara kattvakt en vecka. det är över tjugo år sen jag hade katt senast. Det ska bli riktigt roligt men vi börjar helgen med att åka till Grinda i Stockholmsskärgård ett dygn. Förhoppningsvis med något bättre väder än i Dalarna, här kommer regnet hinkvis.

Önskar er alla en skön helg.

Leffe
5/11/12, 6:10 PM
#59

#58 Katter är underbara. Sedan ett par dagar minskade min "kull" från sex till fem stycken. Ha det trevligt i skärgården

EvaG
5/12/12, 4:48 AM
#60

God morgon, god morgon. Det är lördag och jag ska sova nu efter en kopp härligt rött te.Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
5/12/12, 1:33 PM
#61

Här i Göteborg är det nästan kaosartat. Vi bor ganska nära starten av Göteborgsvarvet. Bilar överallt och helikoptrar som surrar.

Några år bodde vi nästan alldeles bredvid starten och då var det nästintill omöjligt att ta sig i väg med bilen.

Minns att sonen ett år konfimerades just denna dag och gästerna hade stora problem att komma till oss.Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/13/12, 7:49 AM
#62

Idag är det riktigt fint väder i Göteborg. Redan 12 grader varmt och bara några få moln.

Ha en go dag alla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
5/13/12, 9:30 AM
#63

Nu ska jag ut i Stockholms skärgård och ha det trevligt.

Sköt om er

Leffe
5/16/12, 11:56 AM
#64

Det är mulet ute så idag blir det en stillsam dag i hemmet

EvaG
5/16/12, 4:02 PM
#65

Nu är det snart dags att ge sig av till arbetet igen. Är mätt och belåten efter en god portion mat. Önskar er alla en trevlig kväll.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
5/20/12, 10:42 AM
#66

Idag är jag bara trött, trött och trött. Det är nog en biverkning av nya medicinen som jag började med i tisdags. Kommer nog sitta på balkongen och sova i solen.

Sköt om er

Maria
5/21/12, 7:38 AM
#67

Godmorgon alla.

Det är ett underbart väder i Göteborg och jag ska iväg till doktorn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
5/21/12, 12:46 PM
#68

Nu ska jag rulla ut i solen och bland annat till apoteket och hämta ny medicin.

Sköt om er

EvaG
5/23/12, 7:17 AM
#69

God morgon. En helt underbar morgon. Sol och redan varmt. Och då ska jag sova några timmar. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Leffe
5/23/12, 11:43 AM
#70

Härligt väder idag också. Snart dags kasta ut teven och datorn.

Sköt om er

Maria
5/24/12, 6:20 AM
#71

Godmorgon alla.

Ska snart iväg till jobbet och i eftermiddag ska jag på möte hos läkaren med arbetsgivaren och försäkringskassan.

Jag är faktist lite nervös. Får se vad de säger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
5/24/12, 11:00 AM
#72

#71 Det går bra.

Här skiner solen. Rexarna ligger redan på balkongen, men absolut inte skogisarna - de sitter och tittar ut genom köksfönstret istället. Ska ut och köpa billiga karameller - extra pris. Har möte med styrelsen i patientföreningen för PAH i kväll.

Sköt om er

EvaG
5/27/12, 3:24 PM
#73

Suttit i solen hela dagen. Nu ska jag hem och göra mig klar för nattens pass. Önskar er en trevlig kväll.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
5/29/12, 8:03 AM
#74

Är på jobbet och ska strax åka på hembesök.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
5/29/12, 1:31 PM
#75

Trodde det skulle vara varmare idag än vad det är. Sitter och slötittar lite på tennis. Katterna njuter av solen på sängen.

Sköt om er

Maria
5/29/12, 1:37 PM
#76

Har varit på hembesök hos en äldre dement dam. Alltid lika trevligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
5/30/12, 8:39 AM
#77

Godmorgon alla.

Jag är ledig idag och totalt färdig efter mina två intensiva halva arbetsdagar.

Det är inte klokt vad lite som gör att jag blir så trött. Hela bordet är fullt med postitlappar som jag måste reda ut.

Igår morse hämtade en arbetskamrat upp mig på vägen men när jag kom hem och skulle skriva ner dagens händelser så mindes jag inte om det var samma dag eller i måndags.

Jag satt länge och funderade en fick inte ihop det och fick ringa min man och fråga. (kunde inte med att ringa min arbetskamrat)Tungan ute

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
5/30/12, 11:38 AM
#78

#77 Ta hand om dig

Nu har vi riktig sommar. Solen skiner och plötsligt är det bara mulet. Ser ut som det kommer bli regn.

Sköt om er

EvaG
5/31/12, 4:31 AM
#79

God morgon. Nu är det sista dagen i maj för denna gång. Ska krypa ner i sängen nu och sussa gott. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
5/31/12, 6:43 AM
#80

Godmorgon alla.

Idag kan det nog bli vilket väder som helst. Det ser mörkt ut. Regn i luften kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
6/2/12, 12:48 PM
#81

En bra dag att sitta och titta på lite inspelade TV-program. Katterna verkar ta dagen med ro.

Sköt om er

Maria
6/3/12, 6:49 AM
#82

Godmorgon alla från ett strålande Göteborg och det är 10 grader ute nu Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
6/3/12, 12:47 PM
#83

Och regnet det bara öser ner

Sköt om er

Annons:
Maria
6/3/12, 1:03 PM
#84

Här är som sagt sol men trots att klockan nu är ett så är det kallt i vinden så jag håller mig inomhus.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/4/12, 6:42 AM
#85

Godmorgon alla från ett mulet Göteborg.

Ska strax åka till jobbet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
6/5/12, 4:17 AM
#86

God morgon. Idioten Leffe sitter framför teven och tittar på finalen i Stanley Cup. Hockey på toppnivå. Spännande. Sedan får vi se hur pigg man blir under dagen.

Sköt om er

Maria
6/5/12, 8:54 AM
#87

Men Leffe då… Jag skulle alrdig titta på Hockey ens normaltid och ALDRIG en sommarnatt Förvånad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
6/5/12, 10:44 AM
Maria
6/5/12, 11:16 AM
#89

Ja, det står så i almanackanSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/6/12, 8:06 AM
#90

Godmorgon alla.

Hoppas ni får en fin dag.

Här i Göteborg är det ganska blåsigt, runt 10 grader och växlande molnighet.

Haha, jag låter som en metrologSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
6/8/12, 8:00 AM
#91

Godmorgon.

Jag sitter på jobbet och strax har vi fredagsmöte och därefter ska jag på hembesök.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
6/11/12, 3:48 AM
#92

Ja idag kommer Sverige att göra entré i fotbollens EM

Leffe
6/11/12, 11:40 AM
#93

Har legat och dragit mig i sängen tills nu. Nu ser jag med spänd förväntan fram mot Sveriges premiär i fotbolls-EM. Sedan har vi engelsk speedway i TV-rutan och natten Stanley Cup final i hockey får inte glömmas bort. Herre gud vad jag är upptagen!

Sköt om er

Maria
6/13/12, 7:49 AM
#94

Idag ska vi åka med min bror och svägerska och hämta hem deras nya husbil. Det ska bli spännande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/14/12, 7:45 AM
#95

Så nu var husbilen "hemma" och om några veckor så blir det deras enda hem.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/15/12, 9:15 AM
#96

Idag är jag ledig men har huvudvärk så jag ska snart lägga mig i soffan. Faktum är att det var ett tag sedan jag hade ont nu så man får vara glad för det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
6/17/12, 12:48 PM
#97

Nu ska jag över till min syster och hjälpa henne med lite tips och råd angående borrning i väggen. Ute regnar det.

Sköt om er

Annons:
Maria
6/18/12, 8:20 AM
#98

Godmorgon alla.

Sitter på jobbet och har fått gjort en hel del redan. Skönt. Alltid bra att vara tidig så att man får jobba i lugn och ro en stund.Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/19/12, 6:31 AM
#99

Jag kom på att jag går faktiskt på semester idag. Det känns inget särskilt och sommarkännslorna liksom solen lyser med sin frånvaro.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/20/12, 6:50 AM
#100

Godmorgon alla. Här skiner solen och det är redan 15 grader.

Det bådar gottGlad

Ska till husläkaren för att ta prover inför ny magnetkameraröntgen av hjärnan

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/21/12, 7:45 AM
#101

Vilken morgon.

Solen skiner Det är 21 grader i skuggan och jag har varit ute i morgonrock och vattnatGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/24/12, 9:04 AM
#102

Godmorgon alla sjusovareFlört

Här är ett konstigt väder. Nu skinner solen men alldeles nyss kom ett riktigt sommarregn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
6/24/12, 3:08 PM
#103

Vid 12-tiden tittade solen fram. Vid 14-tiden ösregnar det. Nu är det sommar.

Sköt om er

Maria
6/25/12, 8:06 AM
#104

Himmel här har regnat sedan i går kväll. Jag behöver i alla fall inte vattnaGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
6/25/12, 11:33 AM
#105

Vet ni en sak - det regnar och det har ni aldrig hört förut denna sommar, eller….

Hur som helst så sköt om er

Leffe
6/26/12, 12:23 PM
#106

Solen tittar fram mellan mörka otäcka moln. Katterna har ätit och min mage börjar påminna mig om att förtära något också. Man kan uttrycka det så att här hos mig är allt som vanligt.

Sköt om er

Maria
6/28/12, 7:43 AM
#107

Idag är himlen knallblåoch det ser ut att bli riktigt fint. Jag trodde det var onsdag men det visade sig att det är ju torsdag idag.

Så blir det när man är ledigSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
6/28/12, 7:50 AM
#108

God morgon. Nu har jag vaknat till liv igen efter  LA-trippen där jag fick vara med om en stor historisk händelse.

Började arbeta direkt när jag kom hem. Nu har jag ett par dygns lugn. Önskar er alla en trevlig dag

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
6/29/12, 9:31 AM
#109

Så, nu var det fredag men eftersom jag har semester nu så är ju alla dagar lediga ett tag framåt.

Hoppas ni alla får en fin dag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/30/12, 7:00 AM
#110

En dag utan några större planer på gång och det är väl det som är semester.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/1/12, 7:05 AM
#111

Godmorgon alla.

Det var en regnig semester må jag säga men ganska vilsamt i alla fall. Hoppas på några soliga lite varmade dagar  snart.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
EvaG
7/1/12, 9:59 AM
#112

En ny sommarmånad och det är en sol som värmer. Idag gäller parken, parksoffan och en termos kaffe och några timmars avkoppling. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
7/2/12, 7:52 AM
#113

Nu kommer regnet. Igen, får man väl säga denna sommaren.

Igår så åt vi i alla fall en brunch ute i Majorna och det var både gott och trevligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/3/12, 8:49 AM
#114

Det har ju varit lite strul med att komma in här idag och då är det bra med Facebook som visade att det var många som hade samma problem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
7/3/12, 11:13 AM
#115

Ledig i kväll. Funderar på att åka över till Danmark och se hur nöjeslivet är där en tisdagkväll. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
7/3/12, 12:06 PM
#116

Vilket härligt väder. Kommer att åka till Solvalla och titta på eftermiddagstravet.

Sköt om er

Maria
7/3/12, 12:54 PM
#117

Håll i plånboken LeffeFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/3/12, 12:56 PM
Annons:
Maria
7/3/12, 1:06 PM
#119

Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/4/12, 7:37 AM
#120

Idag är det mulet men jag har inga speciella planer så det gör inget.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/4/12, 11:13 AM
#121

Tänk andra dagen med full solstyrka. Ska det bli en sommar, hoppet finns. Funderar på ett besök på Skansen

Sköt om er

Maria
7/5/12, 7:07 AM
#122

Här är det soligt och fint idag och vi ska äta lunch med sonen. Alltid lika trevligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
7/5/12, 9:45 AM
#123

God förmiddag. I kväll börjar åter arbetet efter några dagars ledighet. Så det blir en lugn dag innan det är dags. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
7/9/12, 6:52 AM
#124

Här i Göteborg så skiner solen och det ser ut att bli en fin dag.

IKEA står på schemat idag.  Vi behöver lampor bland annat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/9/12, 12:10 PM
#125

Här funderar solen på om den ska titta fram eller ej. Det är mest moln på himlen. Vad ska då jag göra idag? Ja vem vet.

Sköt om er

Annons:
EvaG
7/10/12, 3:09 AM
#126

Det är tidigt den 10 juli och det är kvavt ute. Arbetspasset är slut och nu ska jag försöka sova i denna värme. God morgon på er när ni kommer upp och jag önskar er en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
7/10/12, 7:53 AM
#127

Det är mulet och klibbigt ute och det enda jag har på agendan idag är att lämna in min läsplatta som flimrar. Det är 1 års garanti och jag fick den i september förra året.

Hoppas det går att fixa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EvaG
7/12/12, 9:59 AM
#128

Ja då är  det torsdag och det är, som vanligt, mulet ute. Nyss uppstigen efer nattpass. Ont i huvudet. Misstänker det är åska i löften. Önskar er alla en bra dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
7/12/12, 12:24 PM
#129

Nu har de varit här och bytt motorn till dörröppnarmaskineriet. Det har läckt hydralolja i hela farstun. Killen som bytte sa att det var konstigt för garantin gällde fortfarande. När han sedan bytt och kollade den gamla så gällde inte garantin längre. Fastighetsskötaren hade varit in och vridit på ventil när porten inte riktigt gått igen. Efter det har det sakta runnit mer och mer olja. Han borde ha märkt att ventilen läckte, men struntade i det tydligen. Det viktigaste var att porten låstes ordentligt. Det var jobbigare att fixa ojämnheterna i dörren efter alla inbrottsförsök tydligen. Det var ju dessa som gjörde att dörren inte stängdes riktigt.

EvaG
7/13/12, 3:22 AM
#130

Tror ni på skrock? Vilket som det är fredag 13:de. Hur många av er har sista arbetsdagen i dag innan semster? Vad som än händer och sker önskar jag er en bra dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
7/13/12, 8:29 AM
#131

Jag tror inte på skrockGlad

Vi ska iväg idag och äta lunch med sonen och sedan ska vi ha en nostalgikväll med min bror och svägerska då vi ska titta igenom alla våra filmer som vi tagit från alla resor i Grekland.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/13/12, 12:27 PM
#132

Regnet öser ned och åskan dundrar. Sommar, sommar, sommar…. Det känns som en bra städdag med andra ord.

Sköt om er

Annons:
Leffe
7/17/12, 1:14 PM
#133

Solen vet inte riktigt hur den ska ha det. Solstrålarna lyser upp och värmer så skönt för att plötsligt försvinna. Kommer tillbaka, försvinner och så vidare. En lugn dag enligt planerna, men man vet aldrig - planer brukar spricka.

Sköt om er

Maria
7/19/12, 6:21 AM
#134

Det regnar. Det har regnat mer eller mindre hela natten. Jag har varit uppe i omgångar och haft svårt att sova. Moritz, den galne katten har haft samma problem.Glad

Jag ska iväg på en magnetröntgen av hjärnan nu 07.50 och det är jag inte särskilt nervös för utan snarare resultatet.

Det tar väl några veckor nu i sommartid att få svar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/20/12, 8:46 AM
#135

Dagen börjar med ett veterinärbesök. Fröja ska bli av med sina stygn. Sedan blir det några timmar i lugn och ro innan det är dags att ge sig i väg till min ena systersons bröllop.

Solen skiner och sköt om er

Maria
7/20/12, 8:48 AM
#136

Solen skiner här hos mig också. Det var ett tag sedan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/21/12, 7:58 AM
#137

Så nu har man vaknat till en solig lördag i Göteborg.

Hoppas ni alla får en fin dag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/22/12, 10:16 AM
#138

Soligt. Idag är det Hagaparken med Fjärilshuset och Koppartälten som gäller.

Sköt om er

Maria
7/24/12, 6:50 AM
#139

God morgon alla från ett ostadigt Göteborg.

Svårt att veta vad man ska ta på sig. Kommer det en massa regn…eller inte?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
EvaG
7/24/12, 8:57 AM
#140

I eftermiddag ska jag till Berlin på arbetsresa. Kommer sedan hem i morgon igen. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
7/25/12, 7:44 AM
#141

#140 Berlin ska vara en sådan fin stad. Hoppas ni får några timmar över till att bara upptäcka.

Här ser ut att bli en kanondag med sol och värme.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/25/12, 7:59 AM
#142

Uppe tidigt för jag måste ringa Hjälpmedelscentralen. Fick punktering på elrullstolen på Skansen i går.. Katterna tittade lite förvånat på mig från sina liggplatser när jag gick upp

Sköt om er

Maria
7/26/12, 8:08 AM
#143

Här är fantastiskt väder idag och redan 23 grader i skugganGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/26/12, 10:09 AM
#144

Mulet ute. Sovit dåligt i natt och redan uppe. Det blir nog ingen bra dag idag - eller också blir det det.

Sköt om er

Maria
7/29/12, 9:03 AM
#145

Här skiner solen och man kan inte tro att det i går eftermiddag var regnkaos här i Göteborg.

Spårvägen stannade upp och Nordstan evakuerades.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/29/12, 11:34 AM
#146

OS från morgon till kväll just nu. Ögonen är väl snart fyrkantiga.

Sköt om er

Annons:
Maria
7/30/12, 7:49 AM
#147

Godmorgon måndag.

Sitter på jobbet och jag är helt ensam här verkar det som.

Idag var det fuktigt ute och ganska grått. Får se vad denna dagen har att erbjuda.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/31/12, 6:39 AM
#148

Idag är jag jättetrött. Solen tittar fram mellan stora svarta moln och jag undrar hur dagen kommer att bli.

Ska strax åka till jobbet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
7/31/12, 12:42 PM
#149

Idag är det OS för hela slanten som gäller

Maria
8/1/12, 8:56 AM
#150

Idag är jag ledig.

Skönt faktiskt. Trots att jag jobbar halvtid så tar det nästan musten ur mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
8/2/12, 7:48 AM
#151

Sitter på jobbet och ska snart åka på hembesök till en 103-åring. Kul.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
8/4/12, 11:55 AM
#152

Solen skiner, OS på teven och ögoninflammationen verkar ha släppt. Ser med andra ord ut att bli en bra lördag

Sköt om er

Gabriella Blomqvist
8/5/12, 2:55 PM
#153

Sista dagarna av semestern att njuta av. Har trots allt haft det ganska soligt där jag varit de här veckorna men solsiting har jag inte behövt lida av precis Glad. Idag blir det vila i regn, var på bröllop igår/natt det blev sent och då blir jag naturligtvis trött. Bröllopet var trevligt, började med middag på båt i Runn avslutades i en magisskt vacker trädgård. Helt klart värt efterdyningarna.

Ha en fortsatt skön sommar!

Annons:
Maria
8/6/12, 7:50 AM
#154

Godmorgon alla från ett Göteborg som är mulet och har cirka 15 grader.

Idag ska jag på hembesök till Styrsö. En liten ö utanför Göteborg. Alltid trevligt att åka båt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
8/6/12, 12:22 PM
#155

En "svenskdag" i OS. Gissa vad jag kommer göra

Sköt om er

Leffe
8/7/12, 4:43 AM
#156

Börjar bli dags att lägga sig då man helt plötsligt funderar på vad det är för sport man sitter och tittar på under nattens OS-sändningar

Sköt om er

Maria
8/7/12, 6:23 AM
#157

Haha, Leffe du lägger dig nästan när jag går upp.Skrattande

Fin katt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
8/7/12, 11:35 AM
#158

Katten är skogisen Tina som är högst i rang bland katterna hemma

Maria
8/7/12, 12:20 PM
#159

Den typen av damer känner man igen, hahaSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
8/9/12, 5:03 AM
#160

I natt kollade jag inte OS utan gick och la mig och sov. Vaknade 1,5 timmar senare. Gissa vad jag gjorde då - jo kollar OS

Sköt om er

Annons:
Maria
8/9/12, 6:15 AM
#161

Vilka tider du har LeffeFörvånad Jag har gått upp ganska nyss nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
8/10/12, 7:14 AM
#162

Har äntligen fått tummen ur  och håller på att tvätta våra dunkuddar + täcken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
8/10/12, 11:58 AM
#163

I köksfönstret lyser solen på blå himmel. I vardagsrumsfönstret so m är på motsatt sida. är det ingen sol utan ett stort svart moln över hela himlen.. Som tur är spelar det ingen roll. Det är ju OS på teven

Sköt om er

Gabriella Blomqvist
8/10/12, 7:45 PM
#164

Sitter på inglasad altan i Solna och njuter av kvällssole. Jubel når ut från grannen. Sverige vann tydligen något :) I morgon ska vi turista Stockholm, Barnen har aldrig gjort det. Lite vasamuseum och turistbåt kanske eller bara strosa runt i gamlastan. Dragons lair är givet besöksmål.. Önskar er en trevlig helg! /Gabriella

Maria
8/11/12, 8:36 AM
#165

Det är lördag och solen skiner. Kan det vara bättreGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
8/12/12, 8:19 AM
#166

Idag ska vi hälsa på min bror och svägerska som är på Marstrand med sin husbil.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
8/12/12, 1:36 PM
#167

Nu har jag klivit upp. Såg på OS till cirka fyra i morse. Idag är som tur är sista dagen, men oj vilken spännande slutdag med -sverige i handbollsfinalen. Katterna sover trots hussesnya nattvana som vanligt

Sköt om er

Annons:
Leffe
8/13/12, 12:00 PM
#168

Ärligt talat så känns det lite tomt idag. Inget OS, men snart är det dags för den bästa TV-serien som finns igen - Elitserien i ishockey

Sköt om er

Leffe
8/14/12, 11:02 AM
#169

Det var inget OS i går så det blev sova lite tidigare, men bara lite, i natt och se och häpna jag är uppe lite tidigare också. Däremot så tittade katterna bara upp där de låg och somnade om igen.. Ja alla utom Fröja, som ville ut på balkongen.

Sköt om er

Leffe
8/15/12, 11:53 AM
#170

Då har manpå morgonen varit och fått ett stick i armen och ett i fingret och blivit av med lite blod igen. En sak är klar och det är att det inte är bra att vara uppe tidigt på mornarna numera.

Sköt om er

Leffe
8/16/12, 1:12 PM
#171

Hej alla glada och alla ndra också. Solen leker kurragömma bland molnen. Den säger tittut och förvinner igen. Katterna tar det lungt. Gammelgubben ligger precis innanför balkongdörrer och mediterar.

Sköt om er

Maria
8/18/12, 4:12 AM
#172

Det är mörkt ute ännu och det regnar och strax ger vi oss i väg till flyget till GreklandGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
8/18/12, 10:37 AM
#173

Hoppas du får trevligt och jag är absolut inte avundsjuk

Leffe
8/24/12, 12:18 PM
#174

Vackert väder verkar det finnas tendens till. Hoppas det håller i sig över helgen när spårvagnen gör provturer i Solna/Sundbyberg

Sköt om er

Annons:
Leffe
8/25/12, 3:22 PM
#175

Idag har jag provåkt Solnagrenen av Tvärbanan. Spårvagn mellan Bällsta bro i Sundbyberg och Solna centrum. Inget signalsystem utan det var flaggvakter vid gatukorsningarna.

Leffe
8/26/12, 2:29 PM
#176

Här är väl inte vädret det skönaste. Det jag kan säga är att det skönaste är att vara inomhus. Så självklart är jag inomhus. Nu mullrar det också.

Sköt om er

Leffe
8/29/12, 3:02 PM
#177

Solen skiner på en blå himmel. Det brukar den ju göra när det är en blå himmel om det inte är natt förstås. Nu har jag skrivit två menigar som är självklara, Så nu till något annat. Jag ska ut att handla.

Sköt om er

Maria
8/31/12, 7:31 AM
#178

Godmorgon alla. Ska strax åka till jobbet. Min man kör mig. Vilken lyxSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
9/2/12, 11:29 AM
#179

Vilket ljuvligt väder - det regnar inte. Sitter här med en spinnande Pysen i famnen. Övriga katter ligger i eller på sängen. Idag händer väl som vanligt inte så mycket här hemma. Ska kanske sätta upp några tavlor på väggen

Sköt om er

Maria
9/11/12, 6:28 AM
#180

Godmorgon alla. Ännu svårt att se vad för väder som väntas.

Det är i alla fall 15 grader ute och inga katter har väckt oss i nattFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
9/13/12, 6:33 AM
#181

Godmorgon alla från ett mulet Göteborg och bara 10 grader.

Läste någonstans att det är inte höst förrän dygnstemperaturen har legat under 10 grader i 5 dygn i rad.

Med andra ord är det sommar fortfarande.Skrattande (Här i alla fall)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
9/16/12, 8:13 AM
#182

Godmorgon alla.

Här är det inget särskilt på schemat denna ganska gråa söndag. Det har i alla fall slutat blåsa.

Det kommer bli en lugn dagTungan ute

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
9/17/12, 6:19 AM
#183

Godmorgon alla som vaknar från ett blåsigt Göteborg.

Det är fortfarande ganska mörkt så svårt att se om himlen är blå.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
9/22/12, 8:07 AM
#184

Godmorgon alla från ett grått Göteborg med bara 7 grader.

Idag ska jag gå på bio och se "En oväntad vänskap"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
9/22/12, 1:36 PM
#185

Vad bra att det regnar ute. Då kan man med gott samvete sitta inne och titta på teven. Det är mycket att se från tidiga eftermiddagen till sena kvällen. Först ishockey och sedan speedway. Här blir det fyrkantiga ögon.

Sköt om er

Gabriella Blomqvist
9/23/12, 5:06 PM
#186

Sitter på tåget hem efter ett besök hos mormor och morfar. Barnen har precis kommit tillbaka från bistron med fika till mig. Vackert väder utanför fönstret och vackra höstfärger. Det är som nån annan sagt på sighten "Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart." Önskar er alla en skön söndagkväll.

Maria
9/28/12, 6:40 AM
#187

Godmorgon alla. Nu är det fredag.Glad Har ni några helgplaner?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
9/30/12, 8:47 AM
#188

Nu är det redan söndag.

Dagarna står som som spön i backen, likaså regnetSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
10/1/12, 6:42 AM
#189

Godmorgon alla från ett Göteborg med regn, regn och åter regn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gabriella Blomqvist
10/1/12, 9:01 PM
#190

Idag var en provtagar dag. Jag blir lite olustig till mods sådana dagar. Fånigt egentligen men det blir som en liten mygga som surrar runt öronen och visslar….Du är sjuuk, du är sjuuk.

I morgon är en helt annan dag.

/Gabriella

Maria
10/2/12, 6:22 AM
#191

Sitter här med en skrikande katt sedan några timmar tillbaks.

Lorents ska till tandläkaren 7.40 och har fastat sedan 22 i går kväll. Det innebär ju att hans galne kompis också har fått fasta vilket gjort att natten varit bedrövlig. Detta var väntat men ack så jobbigtFlört

Jag hittar inte kattselarna och koppel så jag får vira in honom i en filt. Transportbur funkar inte alls.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gabriella Blomqvist
10/2/12, 9:36 PM
#192

#191 Hoppas att det gick bra med katterna. /Gabriella

Gabriella Blomqvist
10/4/12, 5:17 AM
#193

God morgon alla! Uppe okristligt tidigt. Ska flyga ett par timmar för jobbets räkning. Är lite nervös som vanligt, fast jag vet att det går bra. Ha en skön dag! /Gabriella

Leffe
10/4/12, 6:34 PM
#194

Hoppas det gick bra. En annan har legar nedbäddad i två dygn med illamående, huvudvärk och bara frusit

Maria
10/4/12, 6:37 PM
#195

Aj då Leffe. Hoppas du kryar på dig snart.

Lorentz fick ta bort två tänder och han hade en stor varböld stackarn.

Det är krig här hemma när det gäller medicinen och hans kompis känner fortfarande inte igen honom och morrar och fräser.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Gabriella Blomqvist
10/5/12, 11:32 AM
#196

Krya på dig Leffe! Det gick bra att flyga men det märktes att jag var trött. Fick lite obehag under lägsta revbenet antagligen samlade jag lite mer vatten än vanligt Ha en skön dag! Gabriella

Leffe
10/5/12, 11:34 AM
#197

På måndag är det stora blodprovartagen och på onsdag besök på PAH-enheten.

Idag mår jag bättre

Maria
10/5/12, 11:38 AM
#198

Skönt att det är några bra dagar emellanåtFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
10/5/12, 11:39 AM
#199

Ja i morgon kräftskiva och på söndag födelsedagskalas. Sk bli intressant att se vad det blir för blodvärden på måndag

Maria
10/5/12, 11:44 AM
#200

Haha, huvudsaken är att du får det trevligt och lyckat.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
10/5/12, 11:45 AM
Gabriella Blomqvist
10/6/12, 9:06 AM
#202

Att åka på långhelgskonferens med jobbet är ingen semester men pauser med sol och bad uppväger allt. Önskar er alla en trevlig helg Gabriella

Annons:
Leffe
10/6/12, 12:43 PM
#203

#202 Det kan vara nog så jobbigt. Nu har jag aldrig varit på jobbkonfernes över en helg däremot med kattklubbar. Det är jobbigt nog.

I kväll ska jag i alla fall på kräftskiva

Sköt om er

Maria
10/7/12, 9:04 AM
#204

Godmorgon alla.

Det känns ledsamt att mina katter fortfarande fräser åt varandra eller snarare så fräser den ene åt den andre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gabriella Blomqvist
10/9/12, 8:11 AM
#205

Åkte precis förbi en älg! Den stöd ute på åkern och betade, den passar sig nog för älgjaktsskogen :) Ha en skön dag alla! Gabriella

Maria
10/11/12, 6:19 AM
#206

Godmorgon alla.

Idag ska jag på hembesök till ett äldreboende.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
10/11/12, 11:31 AM
#207

Torsdag med allt vad det innebär. Verkar kallt ute. Jag ska ut en sväng under dagen hur som helst. Måste handla lite.

Sköt om er

Maria
10/15/12, 6:29 AM
#208

Godmogon alla.

Det regnar och regnar. Det har regnat hela natten.

Nu var det ny vecka, nya tag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
10/22/12, 6:17 AM
#209

Uppe med tuppen för en liten tripp upp till min födelsestad Sundsvall.

Sköt om er

Annons:
Maria
10/25/12, 6:29 AM
#210

Godmorgon alla.

Det ser mörkt och mulet ut och det har regnat i natt igen. Det är fyra grader ute.

Hoppas ni alla får en fin torsdag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gabriella Blomqvist
10/26/12, 7:54 PM
#211

Vintern är här!

Ett vitt puder täckte gräsmattan i morse och solen han få gnistra lite.

Gräsmattan är nästan vackrare med snö och sol än när den var grön i juni.

Önskar er en trevlig helg!

/Gabriella

Leffe
10/31/12, 11:58 AM
#212

Någon har äntligen fått i gång belysningen uppe i himlen. Nu ska jag iväg och handla lite smågodis.

Sköt om er

Maria
11/4/12, 9:18 AM
#213

Godmorgon alla från ett regnigt Göteborg. Känns som mer regel än undantag denna höstenObestämd

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
11/4/12, 11:19 AM
#214

Hemma i Solna är det bara mulet, men det är en del kvar av dagen

Maria
11/5/12, 5:56 AM
#215

Godmorgon alla.

Här är mörkt med det regnar inte och det är 2 grader.

Hoppas ni får en fin måndag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
11/5/12, 9:11 AM
#216

Ska iväg och ta blodprov nu. Ph-värdet stämde inte sist så det blev ändring på dosen av Varan

Annons:
Leffe
11/7/12, 9:39 AM
#217

Sol och det återstår 54 dagar av år 2012

Maria
11/8/12, 6:23 AM
#218

Godmorgon alla.

Här är det 8 plusgrader. Riktigt varmt med andra ordFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
11/8/12, 6:23 AM
#219

Godmorgon alla.

Här är det 8 plusgrader. Riktigt varmt med andra ordFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
11/18/12, 9:01 AM
#220

Så nu är det redan söndag.

Regnet det bara öser ner. Har inga större planer idag men igår fick vi klippt ner det som skulle i trädgården. Eller min man rättare sagt.Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
11/23/12, 7:41 AM
#221

Sitter på jobbet i mörkret. Elen har gått på halva våningsplanet och det anmäldes i måndags men inget ljus i sikte.

Hoppas ni alla får en fin fredag

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
11/23/12, 8:47 AM
#222

Ja så är det åter fredag och julen närmar sig. Första advent väntar utanför dörren. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
11/23/12, 11:29 AM
#223

Här blir det en lugn stillsam fredag verkar det som.

Sköt om er

Annons:
Gabriella Blomqvist
11/24/12, 11:35 AM
#224

På väg till Lokabrunn för ett dygns vila. Har aldrig varit på spa . Nya upplevelser berikar livet. Önskar er alla en riktigt skön helg. /Gabriella

Maria
11/24/12, 11:37 AM
#225

#224 Då får du passa på att njuta ordentligtGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
11/24/12, 12:00 PM
#226

Tänk spa det hör man bara gott om. Så passa på och njut

Leffe
11/25/12, 12:28 PM
#227

Sitter med en kopp kaffe och ser på skidåkningen på teven

Maria
11/25/12, 12:52 PM
#228

Oops, är det skidåkning?Skrattande Jag hänger aldrig med på sånt men jag önskar att jag hade intresse då det är mycket sport att titta på.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gabriella Blomqvist
11/25/12, 2:52 PM
#229

Nu är jag på väg hem igen. Spa vistelse kan rekomenderas. /Gabriella

Maria
11/27/12, 6:29 AM
#230

Godmorgon. Sitter här i pyjamas och regnet smattrar mot taket i uterummet. Ska strax göra mig iordning för dagens arbetsinsats.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
11/28/12, 6:32 AM
#231

Godmorgon.

Det är min lediga dag idag men jag har bytt för en arbetskamrat är sjuk.

Vi ska ha lumbalpunktion på studiepatienter idag och jag ska vara med och assistera och ta hand om blod och likvor.

(LP är när man sticker en nål i nedre delen av ryggraden och tappar ut likvorvätska)

Jag är så nervös. Det är en massa moment och jag har försökt läsa på.

Har ingen aning om hur detta går till.

Jag har ju själv gjort det en mängd gånger men då ligger man ju med ryggen åt alltSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gabriella Blomqvist
11/28/12, 11:49 AM
#232

Passar på att ta månadens prover när jag ändå är hemma från jobbet i dag. Är trött och lite skakig, kanske att det är lågt blodtryck.

Leffe
12/1/12, 1:38 PM
#233

Snö ute. Då passar det bra att titta på vinterstudion tills hockeyn börjar

Sköt om er

Maria
12/2/12, 6:59 AM
#234

Godmorgon. Sitter här i mörktret efter att min ene katt fått upp mig. Nu när jag är uppe har han gått och lagt sigSkrikandes

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
12/2/12, 10:51 AM
#235

Ha en trevlig första advent. Själv är jag instängd i ett rumm medan barnen och sambon julpyntar, men jag har fått kaffe i alla fall. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Gabriella Blomqvist
12/2/12, 2:51 PM
#236

Är på barnens Julkonsert i biblioteket. Musikskolans årliga jultradition. Det är så mysigt, jullåtar av mer eller mindre avanserade orkestrar. Ute är det riktigt vinterväder. En underbar 1:a advent helt enkelt . Önskar er alla en fortsatt trevlig advent Gabriella

Maria
12/4/12, 6:33 AM
#237

Godmorgon alla från ett svinkallt Göteborg. Här har kommit en massa snö ocksåSkrikandes Minus 8 grader är det och i Göteborg kan jag lova att det känns som sibirien med dessa grader.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
12/5/12, 12:37 PM
#238

Mycket snö. Hörde just på trafikrapporten att motorvägen vid Södertälje är stopp. Långtradarna har fastnat. Motorvägen mellan Knivsta-Arlanda avstängd på grund av olycka. Nu stänger de av mot Gustafsberg helt för det är inte farbart.

Nu är det skönt att jag är sjuk och inte jobbar längre. Samtidigt  var det trots allt något speciellt att jobba i sånt här väder.

Leffe
12/7/12, 4:37 PM
#239

Den här dagboken börjar bli fullskriven. Så vi har en ny här

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: