Annons:
Etikettsolsken
Läst 2034 ggr
nelly00
9/16/12, 8:05 PM

I "remission"

Har någon av er hört talas om att pah kan gå "in remission" alltså läka ut, inte botad men den kan gå tillbaka helt men man har det fortfarande kvar.

Annons:
nelly00
9/17/12, 4:19 PM
#1

Om jag säger såhär, HUR mycket är det möjligt att man kan förbättras med medicinering, jag vet att man inte kan bli botad. Men  hur mycket kan exempelvis trycket sjunka?

Leffe
9/17/12, 6:07 PM
#2

Jag har ingen koll på trycket eller andra värden. Jag har bara koll på hur jag mår för dagen. Och jag har hittills aldrig mått så bra sedan jag fick diagnosen som jag gör nu och gjort sedan i våras. Det är nog viktigare än vad man har för siffror. Man får inte titta helt på siffrorna och då måste man ta alla andra värden med i beräkningen också. Så som jag mår har medicinen förbättrat , i alla fall mig, mycket och jag mår jättebra, mycket bättre än tidigt i våras bara.

nelly00
9/17/12, 6:34 PM
#3

ok, jag tycker de är väldigt intressant med värden och hur dom förändras och jag vill ha full koll på hur jag ligger till;)

men va roligt att höra, är du helt symptomsfri?

Leffe
9/17/12, 6:40 PM
#4

Symptomfri är jag inte, men väldigt mycket bättre och piggare

nelly00
9/17/12, 6:42 PM
#5

härligt.

Vet du hur länge du hade haft  pah innan du blev diagnostiserad?

Leffe
9/17/12, 6:43 PM
#6

Du kan läsa "Min historia (2)" så får du veta allt om min tid fram till dagnosen

Annons:
maclaes
9/17/12, 10:41 PM
#7

Jag tror nog att det vettigaste är at ta varje dag som den kommer det går inte att grubbla över om jag är bättre idag än jag var igår!

Visst, man letar efter halmstrån som bevis för att man har blivit bättre, har allmäntillståndet stabiliserats upplever man det som en förbättring sen kan dagsformen avgöra hur man upplever sig själv!

Enligt Leffe så har han efter medicinering blivit bättre och det upplever jag också men om den förbättringen är bestående vet vi inte och inte heller hur länge den den förbätttringen består!

En sak är klar i och med att syresättningen är sämre så får hjärtat jobba hårdare för att göra sitt jobb. Det som är viktigt är ju att hitta en balans där trycket på hjärtat minskas eller i alla fall stabiliseras så att hjärtat klarar av sitt jobb utan att bli alltför överansträngt. Min läkare har rekommenderat att inte anstränga sig för mycket utan att försöka hålla sig på ungefär 80% av sin maximala förmåga.

En sak är säker och det är att livet inte behöver vara perfekt för att vara underbart!

/Claes

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

Upp till toppen
Annons: