Annons:
Etikettövrigt-om-pah
Läst 1125 ggr
Raija Danielsson
2013-03-14 22:33

Förbättring!

Hur snart efter att ni fått läkemedel för PAH har ni känt någon slags förbättring? Och hur märktes den?

Om ni fick biverkningar, hur upplevde ni det? Hur länge hade ni biverkningar?

Finns det någon mer här som har både reumatism och PAH? Själv har jag RA som inte har orsakat PAH.

Annons:
Leffe
2013-03-15 00:10
#1

För mig tog det några månader innan jag märkte förbättring fast bara lite. Blev före andfådd även i vila, men inte därefter

Vårsol
2013-03-17 00:16
#2

Jag märkte viss förbättring relativt snabbt. Vilken medicin äter du?

Jag har sklerodermi som är en form av reumatism, samt PAH.

maclaes
2013-03-17 00:20
#3

Jag märkte ocks å en klar förbättring efter 2-3 mån! 🙂

/maclaes

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

Raija Danielsson
2013-03-17 18:43
#4

2-3 månader känns som en evighet just nu. Har väldigt dåligt med tålamod när det gäller med hur jag vill att det ska vara.

Känner ingen skillnad alls ännu men har ju bara ätit mediciner i drygt 2 v.

Vissa biverkningar känner jag däremot av. Har huvudvärk ibland och det brukar jag inte ha. Dessutom så svullnar mina vrister på kvällarna.

Nu ska jag på återbesök till Uppsala i påskveckan. Kanske det blir gångtest igen, vad vet jag. Vill i så fall att jag ökat mycket från 191m, men det tror jag inte. Känner mig inte ett dugg bättre.

De läkemedel jag äter är hemliga för både mig och personalen i Uppsala. Men det är inga okända läkemedel, det ska testas om olika kombinationer kan vara bättre för PAH patienter.

Maria
2013-03-17 19:44
#5

Nyfiken som jag är så undrar jag vilka mediciner man äter vid PAH?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: