Annons:
Etikettövrigt-om-pah
Läst 1319 ggr
Raija Danielsson
2013-10-21 22:17

Trötthet.

När jag började bli sjuk så förnekade jag det. Ändå var jag så trött, varje dag hittade jag på nya ursäkter och förklaringar. Mestadels så kallade jag min trötthet för latmasken. Till slut köpte jag Chi San, jag som aldrig hade använt något från hälsokosten tidigare (och inte senare). Naturligtvis så hjälpte inte det. Inte mig i alla fall. Jag kan fortfarande känna mig lat ibland. För det finns så mycket som jag skulle vilja göra men inte orkar.

Raija

Annons:
Leffe
2013-10-22 12:55
#1

Känner igen detta från mig själv. Trodde jag hade dålig kondis och sov för lite.

Gabriella Blomqvist
2013-10-24 09:09
#2

Känner också igen mig. Både att förneka att nåt var fel, (hade bara dålig kondis ) och att känna mig lat. 

Det finns ju så mycket att göra, baka, plocka ur garderoberna, damma, städa ugnen osv. Gjorde sådant för ett par veckor sedan i sakta mak pysslade på i min takt, trodde jag ja… Totalt matt i en och en halv vecka 🥵. Jag som tyckte det gick så bra. Kunde jag göra det som Pippi med fötterna skulle det funka utmärkt 😃 Verkar som att man lär sig sin "Levnads låda" genom att slå näsan i kanten. Det är frustrerande att vara begränsad, att luska ut hur man kan manövrera sig runt alla Mount Everest-ar man stöter på.

men som sagts tidigare Livet behöver inte var perfekt för att vara underbart.

Raija Danielsson
2013-10-24 12:19
#3

Visst borde det finnas saker att göra. Nyttiga menar jag. Jag ska öva mig på att tänka ut något. Tyvärr så har jag ju reumatism också så mina händer orkar knappt göra någonting. Ibland är det så illa så att köksluckorna står öppna för att jag inte klarar av att stänga dom. Jag kan inte sy, kan ju inte hålla i en nål eller tråd. Läser gör jag och jag har lärt mig en teknik att blåsa på boksidorna så jag kan bläddra. Jag bakar inte men jag lagar mat. Det tar tid och löken blir inte längre så välhackad….
Så visst känner jag mig lat. Försöker ändå se det lite lyxiga i det också. Idag får jag städat och fint. Och jag behöver inte göra det själv.

Raija

Upp till toppen
Annons: