Annons:
Etikettproblem
Läst 1549 ggr
Raija Danielsson
2014-08-27 19:45

Det tar aldrig slut på sjukdomar

De senaste veckorna har jag sökt läkare för vissa problem. Jag blev skickad till röntgen och jag hade redan en tid där. Tur i oturen så fick jag all undersökning samtidigt. Nu har jag fått besked. Jag har cancer i min vänstra njure.                          

Jag som tyckte att jag hade nog med sjukdomar innan. Allergi. Reumatism. PAH. Osteoporos. Och nu cancer.  Dessutom så är det ju inte färdigt med utredningen om varför jag fortfarande behöver extra syre. Konstigt nog så känner jag mig inte helt nedtryckt ändå. Jag ska fortsätta att vara en glad person så länge som det bara är möjligt.

Annons:
Leffe
2014-08-27 20:47
#1

Det är viktigt att ha humöret kvar. Det kommer man trots allt långt med.

Du har råkat ut för mycket måste jag säga. Du är full av beundran att du inte känner dig nedtryckt

Raija Danielsson
2014-09-11 09:06
#2

Här är jag nu då. På lasarettet sen i går.  Känner mig allmänt som en nåldyna just nu men jag antar att det bara är början. Det blir nog en hel del andra undersökningar idag. När jag frågade hur länga jag skulle vara här så var svaret. Du blir här tills vi vet alla fel som du har. Tills vi vet hur du ska behandlas. Bra va?

Leffe
2014-09-11 11:18
#3

Det låter  j'ttebra måste jag säga

Raija Danielsson
2014-09-14 07:54
#4

Jag är fortfarande på lasarettet. Det blev ingen permis över helgen som jag trodde. Samtidigt så får jag nog inse att jag inte skulle ha klarat mig ensam hemma om jag hade fått åka hem. Jag är trött och slut, har ont i magen så jag sover uselt. Trots mediciner mor smärta. Däremot så har jag kunnat minska på syret. Förmodligen för att jag har fått blod och då blir det ju mer som transporteras runt i kroppen. Några undersökningar är gjorda men det har inte visat någon orsak till mina problem. Fler ska göras bland annat benmärgsprov. Det fasar jag för. Tänk bara en grov nål in i höftbenet…….. Fast jag blir ju bedövad före ändå. Vanliga nålar sticks dom med både morgon och kväll. Mina armveck, handleder och handryggar börjar se bedrövliga ut.

När jag kom till avdelningen så fick jag frågan om jag var allergisk mot något. Jag svarade och slutade med att säga sjukhusmat. För den brukar ju vara bedrövlig. Men ett under har skett det är god mat här. Landstingen i Västmanland och Uppsala har börjat med något nytt och det är gott.

Leffe
2014-09-14 11:30
#5

Maten god - alltid något positivt. De gillar sticka en på sjukhuset. Det har jag också märkt, men vissa prover tog de dagligen via en så kallad infart.

Upp till toppen
Annons: