Annons:
Etikettmedicinen
Läst 2445 ggr
Leffe
2011-04-06 03:19

Jag känner mig piggare

Nu har jag tagit min lungmedicin i snart ett år. Dosen utökades efter en månadsanvändning. Medicinen botar inte sjukdomen utan den bara bromsar den. Det tog ett bra tag innan det blev rätt balans på hjärt-, lung- och vätskedrivande medicinen. Blodtrycket var lågt i början, väldigt lågt. Nu verkar det vara en bra balans för trycket är högre och ligger rätt så still. Waran får jag för att blodkärlen i lungorna är så trånga. Det finns ju risk för proppar annars. Waranvärdet verkar också börja stabilisera sig.

Allt detta gör att jag känner mig piggare trots att jag inte orkar mycket mer. Det jag märkt blivit bättre är att jag kan prata utan att bli lika andfådd som tidigare och att andningen är betydligt "lugnare" när jag är stilla. Hur fungerar det för dig?

Annons:
[SvenA]
2011-04-06 12:18
#1

Du har verkligen blivit bättre det kan jag intyga för nu kan du tala i telefon utan att bli andfådd som du blev förut så nog har din medicin gjort mycket nytta för dig

maclaes
2012-06-13 14:57
#2

Håller med dig LeffeD. Jag har märkt stora skillnader efter 12mån speciellt att man inte blir anfådd när man pratar. Det vardagliga har blivit enklare. Det är bara svårt att komma igång på morgnarna direkt efter man ätit. Gäller alla måltider, då är väl blodet upptaget med matsmältning.

Förbättringar kan märkas på många sätt tydligast är det för mig på gångtesten. På ca.15mån har längden på 6min gång ökat från 435-584 meter.

Sen beror det kanske på vilken medicin man äter själv använder jag 5mg Volibris och Waran. Sedan måste det väl vara skillnad på var någonstans på skalan man är mellan nivå 1-4?

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

Leffe
2012-06-15 02:40
#3

Efter nästan två år på samma medicin och dos började jag bli sämre och sämre igen. Märktes också på sista gångtestet. Det är Tracleer jag gått på. Nu mår jag jättebra. Har nog inte mått så här bra sedan jag blev sjuk. Nu går jag på Tracleer och Adcirca

Maria
2012-06-15 09:18
#4

Skönt att det är bättreGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: