Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 2518 ggr
Leffe
4/6/11, 10:54 PM

Färdtjänsten

Ett otroligt bra hjälpmedel är Färdtjänsten. Jag har haft färdtjänst nu i ett år och den har hjälpt mig mycket i min tillvaro och välbefinnande. Jag kommer till andra platser och liknande.

Tänk jag körde själv Färdtjänstens specialfordon innan jag blev sjuk och såg det som ett serviceyrke och att vi bara fanns där. Nu har jag märkt vilket behov kunderna har av den.

Annons:
[SvenA]
4/7/11, 10:22 AM
#1

Tyvärr så fungera den väldigt olika runt om i landet och avgifterna är helt olika i alla kommuner Regglernaför färdtjänsten är lika många somdet finns kommuner när det gäler antal resor och hur långt man får åka med färdtjänsten Det finns även riksfärdtjänst och även där ser reglerna helt olika ut runt om i landet Färdtjänsten är en hel djunfgel av konstiga bestämmelser så det finns massor att göra på detta område

Maria
4/7/11, 6:53 PM
#2

Vilken märklig känsla det måste vara att begagna en tjänst som man arbetat med själv i många år.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Malte
4/13/11, 4:05 PM
#3

Även jag körde färdtjänst men i vanlig taxibil en gång i tiden men nu är jag hänvisad till färdtjänst buss eftersom jag har elrulle. Jag minns att många kunder bad om ursäkt för att det var färdtjänst körning men som jag alltid sa till kunden att de genererar pengar till mej det oxå och ingen vet när man själv blir i behov av ft, nu gick det lite för snabbt att bli beroende men jag är glad att de finns.

Upp till toppen
Annons: