Annons:
Etikettövrigt-om-pah
Läst 10408 ggr
Leffe
5/25/12, 6:51 AM

Svälja i fel strupe

Undrar om ni råkar ut för samma sak. Jag sväljer ofta i fel strupe och får alltså en hostattack som följd. Tänker att det kaske beror på PAH på så sett att jag kanske behöver ett extra andetag just när jag sväljer. Hur är det för er?

Annons:
nelly00
5/25/12, 8:46 PM
#1

hmm jag har aldrig tänkt på det….

Maria
5/26/12, 8:15 AM
#2

Visst har jag "satt i halsen" någon gång och vet ur obehagligt det är så jag kan tänka mig att det inte är så kul o det händer ofta.

#0 Dina tankar låter väldigt logiska för det är ju just att man drar in luft som någon liten matbit kommer fel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Stin
5/26/12, 7:04 PM
#3

Det kan mycket väl ha att göra med sjukdomen. Jag kan inte riktigt hosta ordentligt (tycker jag låter som en gammal gubbe som kraxar) och jag kan inte heller dricka ett helt glas vatten på en gång utan att få det "i fel hals". Min läkare har förklarart att pga det höga lungtrycket har nerver förstörts i strupen (?). Trodde först jag hade någon infektion i halsen som inte ville gå om.  Nu då PAH blivit bättre och trycket förhoppningsvis sjunkit kan jag bättre svepa ett helt glas vatten utan att få i fel hals.

maclaes
6/13/12, 11:53 AM
#4

Har också problem med att något kommer i fel strupe, händer rätt ofta men har inte kopplat det med PAH och Leifs symtom stämmer ganska bra med mina. Nu är det så att jag även har ett bråck på magmunnen(vilket är vanligt) och det kanske också spelar in. Värst är det när jag äter min favoritgodis som är mjölkchoklad då sättter jag nästan alltid i halsen/fel strupe.

Claes LikestreamCool

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

maxiebusig
7/21/12, 9:24 PM
#5

Det har jag ofta råkat ut för men vet inte om det är knutet till PAH.Cool

Upp till toppen
Annons: