Annons:
Etikettproblem
Läst 1636 ggr
nelly00
2012-05-25 20:45

Framtidstankar?

Jag brukar "skydda mig själv" genom att tänka så här: Om jag försämras i min pah om 5 eller 10 år, så borde de finnas ännu fler mediciner och till och med ett botemedel!! …så man slipper oroa sig för att måsta transplantera så småningom :S

Är jag för optimistisk ?

Annons:
EvaG
2012-05-25 22:58
#1

Tror att de som så att säga godkänt att de har en sjukdom och som gör det bästa av det tänker så. Det är helt riktigt tänkt tycker jag. Det går ju framåt med botemedel och mediciner som underlättar i de flesta sjukdomar.

Tror att det går ännu mer framåt i en udda sjukdom som PAH där det tidigare inte funnits så mycket medicin. Tror att de som finns snart förlorar sitt patent vilket medför att andra också kam göra läkemedel baserade på samma ämnen. Det blir små förändringar. De läkemedelsbolag som haft ensamrätt måste ju då komma med nytt medicin för ayy behålla sina marknadsandelar.

Så jag tror dina tankar inte bara ska ses som ett positivt tänkand (som är det bästa som finns när man är sjuk) utan det är en helt reakistisk tanke som kommer att verkställas.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
2012-05-26 08:13
#2

Jag håller med Eva i vartenda ordGlad

Framförallt att du genom att tänka som du gör mår bättre idag genom att vara positiv.

Kropp och psyke samverkar mer än man tror.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
2012-05-26 08:45
#3

Att se positivt på framtiden är väldigt viktigt när man har en svår sjukdom.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


maclaes
2012-06-15 01:08
#4

Hej Nelly! Jag tror att det är positivt att vara positiv! Nya mediciner kommer det hela tiden och alllt går ju framåt! Sen beror det på vilken PAH man har! I mitt fall är det en massa småproppar i lungornas finaste små kärl som orsakr mina besvär. Låt oss leka med tanken att man har en pytteliten kamera en Nanokamera som man kan skicka till "proppstället" och som kan skicka information om var mina problem består av. Sedan skickar man ut en Nanokirurg som fixar passagen (stoppet) och vips så blir man frisk. Detta är en del av framtiden som förhoppningsvis inte dröjer alltför länge!

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!!!

/Claes       Cool

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

nelly00
2012-06-19 18:42
#5

Maclaes-Lät väldigt bra!!! Hoppas det går fort!

Min pah är sekundär till en annan sjukdom som faktiskt blivit mkt bättre nu ska jag bara BE att pahn också blir bättre , även fast jag inte är troende!

maxiebusig
2012-07-22 15:36
#6

Hoppas det går bra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: