Annons:
Etikettrehabilitering
Läst 1798 ggr
maclaes
6/30/12, 12:08 AM

Gå i pension men ändå jobba

Talade i dag med en kille på pesionsmyndigheten som finns placerad i Visby.

Jag talade om för honom att jag är 64år om 5dagar och undrade hur man kan göra med pensionen om man har ett "bäst före datum"dvs en PAH diagnos.

Han sa att om jag fortfarande jobbar så kan jag börja att ta ut min pension på direkten(allmäna pensionen). Så länge jag jobbar så fylls den allmänna pensionen på och det blir så att säga status quo.

Då jag jobbar heltid och börjar att ta ut pensionen också så blir det en kaptitaltillskott som gör skillnad.
Har du funderingar eller fått det efter du har läst mitt inlägg så är mitt råd, ta kotakt med pensionsmyndigheten och ta reda på vad du har för alternativ!

Njut av sommaren som nu tydligen är på väg

/Claes

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart   Glad

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

Annons:
Leffe
6/30/12, 1:35 AM
#1

Jag gick först sjukskriven och sedan blev det sjukersättning. Då var jag i kontakt med pensionsmyndigheten (mycket trevlig myndighet) och pratade lite med dem. Jag är ju 63 år. Frågade om jag tog ut en fjärdedel av min vanliga pension hur mycket skulle jag då förlora när jag vid 65 lämnar ersättningen och går över på pensionen. Skillnaden blev minimal. Anledningen till det är att ersättningen räknas som inkomst under tiden

Maria
6/30/12, 6:35 AM
#2

Jaha, där ser man, bra att veta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: