Annons:
Etikettproblem
Läst 3117 ggr
Gabriella Blomqvist
2012-10-08 17:48

Leveranser i tid?

Vid ett flertal tillfällen har jag haft problem med att få hem medicin till "mitt" apotek i överenskommen tid. I mina fall verkar beställningen vara gjord som den ska men leverantören har inte gjort sitt. Funderade på om det händer flera?

Ett par gånger har det lett till merkostnad för Landsinget. En droppe i havet kanske men lite irriterande att den som orsakar röran inte får betala den…

/Gabriella

Annons:
Leffe
2012-10-08 23:12
#1

Jag har aldrig haft problem förutom allra första gången att få Tracleer. Då fick apoteket låna några tabletter från Lungavdelningen på Thorax. Annars har det fungerat bra. Jag ringer apoteket en vecka innan och efter ett par dagar hör det av sig att medicinen kommit. Man kanske ska säga peppar, peppar…

maclaes
2012-10-09 22:48
#2

Hej Gabriella! Jag vet inte hur många förp. du får på ditt recept varje gång? Själv får jag hämta ut 3x30 = med 3 mån förbrukning varje gång och jag antar att du också kan beställa när du har en månadsförbrukning kvar. På 30dagar skall det ju inte vara något problem. När medicinen är så viktigt kan det vara dumt att vänta för länge innan man beställer!

/Claes

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

[Stefan Rönnlund]
2014-01-27 20:18
#3

Hej alla! Jag har ätit Tracleer i 5 mån. med väldigt gott resultat, har fått min medicin på 2-4 dagar efter beställningen förutom vid jul för då sa dom att det var mycket extra personal som jobbade men jag fick medicinen precis när min sista tablett slank ner efter 9 dagar.

Nu är det samma visa igen, har väntat sen förra måndag och dom kan inte lova att jag får dom i veckan heller, får bara för 4 veckor åt gången och har varit utan Tracleer sen Lördag :(

Är orolig nu att det goda resultatet kommer att vända när kuren blir avbruten.

På apoteket så sa dom att jag skulle ringa runt och höra om det fanns några tabletter någon annanstans så jag ringde runt så gott jag kunde men det är inte så lätt att få tag i någon Fredag klockan 16:30

Ska det vara så här? dom säger att jag ska ringa ett par dagar innan sen kan dom inte leverera ens på 1-2 veckor.

Som sagt får bara för 4 veckor åt gången men ser att andra får för flera månader framåt?

Är det olika vars man bor? Bor i Norrland.

Hälsningar/

Stefan

Leffe
2014-01-27 20:20
#4

Jag har tidigare väntat en a två dagar hela tiden, men nu plötsligt har det gått en och en halv vecka och Tracleeren har inte kommit.

[Stefan Rönnlund]
2014-01-27 20:26
#5

Hon på apoteket sa att det var strul med leverantören så det är nog fler som väntar otåligt.

Men det känns inte så tryggt att det ska vara så.

Leffe
2014-01-29 07:25
#6

På fredag har jag väntat 14 dagar. Var i kontakt med apoteket i går och de meddelade att de efterlyst Tracleeren. Det är tydligen flera led inblandade när det gäller leverans av medicin. Nu ska det komma medicin med expressleverans idag. Vi får väl se.

Annons:
Leffe
2014-01-29 21:54
#7
[Stefan Rönnlund]
2014-01-31 18:37
#8

Hej Leffe!

Bra att det löste sig för dig med.

Jag fick mina på onsdag efter mycket om och men…Har ordnat ett abonnemang på apoteket så dom skickar ett SMS var tredje vecka nu att medicinen finns att hämta, sen har jag 1 vecka på mig att hämta den…så få se då om det fungerar bättre?

Leffe
2014-02-06 01:23
#9

Vad det än gäller för medicin så blir det ett stressmoment man får om man inte får ut sin medicin när man räknar med att få den. Det som ställer till leveransproblemen är parallellföretag som köper in medicin där apoteket köper från för det är billigast och apoteket tjänar mest. Det har något med svenska kronans värde att göra. Det är tydligen billigare köpa från vissa länder. Ekonomi är inte min starka sida, men det är något på det sättet. Originalleverantören har inte dessa leveransproblem. Tror det var därför min medicin kunde komma med expressleverans nästa dag.

Får du problem så tycker jag du ska vända dig till din PAH-enhet och diskutera problematiken. Orkar du så är en bra sak att du frågar ditt apotek vilket antal leveransdagar det kan lova. Kan de inte lova en leveranstid går du till ett annat apotek i en annan apotekskedja och hör vad det lovar. Sedan tar du det som lovar kortast tid.

Gabriella Blomqvist
2014-02-06 18:10
#10

Bra förslag Leffe. Det lönar sig nog att shoppa runt lite. 

/Gabriella

maclaes
2014-03-23 00:05
#11

Konstigt att du bara får för 4 veckor i taget? Jag får 3x30st=3mån i varje uttag och beställer mina när jag har en månadsförbrukning kvar och det har aldrig varit några problem!

/maclaes

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

[Stefan Rönnlund]
2014-04-01 21:23
#12

Efter mycket om och men så har jag fått 2x56st = 56 dagar så nu behöver jag inte tänka hela tiden på att beställa nya.

Ha det nu i vårsolen…☀️

/Stefan

Leffe
2014-04-03 15:37
#13

Nu har jag bytt till ett apotek som lovar leverans inom sex dagar

Annons:
Upp till toppen
Annons: