Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 4087 ggr
Leffe
12/7/12, 4:35 PM

Dagbok nummer 3

Här kan vi skriva lite vad som helst och det behöver inte ha med PAH att göra. Med andra ord en tråd utanför ämnet

Dagbok nummer 2 hittar du här

Annons:
Maria
12/7/12, 4:53 PM
#1

Lägger in en liten blänkare för att vara medFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
12/8/12, 11:59 AM
#2

Idag är det teve för hela slanten. Skidor och hockey

Sköt om er

Maria
12/10/12, 6:32 AM
#3

Godmorgon alla runt om i landet.

Nu är det måndag och en ny vecka.

Här är kallt men ser ut att blåsa mindre. Alltid någotFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
12/10/12, 1:37 PM
#4

Då är det två veckor kvar till den dagen man såg fram mot varje år när man var ung

Sköt om er

Leffe
12/12/12, 11:32 AM
#5

Det blir en lugn och stillsam dag idag

Sköt om er

Maria
12/13/12, 6:34 AM
#6

Godmorgon alla.

Idag ska jag till fryshuset och kolla en massa nedfruset blod ända från 70-taletFörvånad med jobbet. Det gäller att ta på sig ordentligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Gabriella Blomqvist
12/14/12, 9:24 AM
#7

God morgon! I dag har jag tagit sovmorgon. mycket skönt får jag säga. Har haft biverkningar av inhaleringen. Nu när den fungerar som den ska igen blev det som att dosen ökade…lite väl mycket så jag började må pyton. Jag börjar om från början nu, lägsta dosen tills jag mår bra med den sen höjer jag lite. Då slipper jag säkert biverkningar helt. Ha en riktigt skön vinterdag. Gabriella

Maria
12/17/12, 6:31 AM
#8

Idag eller rättare sagt ikväll ska jag på julbord på Hamnkrogen på Liseberg. Det ska bli kul.

Tyvärr kan jag inte gå med på 5-kampen innan. Jag klarar inte av så mycket folk som rör sig och allt ljus och rörelse.

Det blir rena karusellen i huvudet då.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gittan
12/20/12, 8:40 AM
#9

Ja sista skoldagen för barnen. Sedan börjar jullovet för dem. Ett jullov med snö och de är ju jätteglada. Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


maclaes
12/20/12, 10:52 PM
#10

God Jul på er allihop! Leffe jag gillar din Julmössa och vad som är därunder!

/CLaes

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

Gabriella Blomqvist
12/22/12, 11:17 AM
#11

Idag ska jag fira min pappa som fyller 80 år. GOD JUL önskar jag er alla /Gabriella

Gittan
12/23/12, 8:53 AM
#12

#11 Hoppas det var en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Gittan
12/23/12, 10:55 AM
#13

I morgon är det julafton och barnen börjar redan bli spända av förväntan. Önskar er en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Gittan
1/4/13, 1:06 PM
#14

En fin solig dag. Underbart! Önskar er en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Gittan
1/7/13, 9:51 AM
#15

Årets första skoldag för barnen. Livet börjar återgå till det normala efter helgerna och barn hemma. Önskar er alla en trevlig och bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
1/12/13, 7:37 AM
#16

Här vaknar man tidigt på morgonen med jätteont i halsen. Ska försöka somna om igen.

Sköt om er

Gittan
1/13/13, 10:39 AM
#17

Jaha då är det söndag igen. Vet ni det innebär att i morgon är det måndagmorgon med barn som ska till skolan, arbete som väntar och en massa annat. Varför alltid denna känsla på söndagen om nästa dag. Det förstör ju nöjet med söndagen.

Önskar er alla en bra dag trots det.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Maria
1/13/13, 10:41 AM
#18

#17 Jag håller med dig om att det är svårt att leva i "nuet" ibland.

Jag är nervös för ett återbesök hos läkaren imorgon som har bokat en timma. Därefter ska min arbetsgivare och försäkringskassan komma för att diskutera min framtid.

Jag känner mig alldeles villrådig och väldigt nervös för imorgon.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gabriella Blomqvist
1/13/13, 9:04 PM
#19

#18 Tänker på dig. Lycka till med allt. /Gabriella

Maria
1/13/13, 10:39 PM
#20

#19 Tack.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
1/27/13, 1:08 PM
#21

Idag teve för hela slanten. Tennis, bandy, trav.

Maria
1/28/13, 8:24 AM
#22

Ny vecka idag och här i Göteborg är det en massa slask. Det snöade ganska rejält igår men idag är det plusgrader.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
1/29/13, 6:35 AM
#23

Godmorgon alla.

Här är en halv plusgrad och jag har ingern aning om vad dagen kommer att ge.

Ska strax åka till jobbet i alla fall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gabriella Blomqvist
1/30/13, 7:11 PM
#24

Här är det plusgrader och snön sjunker ihop.  Inte roligt när skidspåren försvinner. Två possitiva saker kan jag se med plusgraderna. För det första, Runns is blir bättre när minusgraderna återkommer till helgen. Kan prova på långfärdsskriskor igen Glad. För det andra, andningsmasken kan stanna hemma och det är nog den störsa fördelen.

/Gabriella

Maria
2/1/13, 6:19 AM
#25

Äntligen är långa januari slut och det är skönt tycker jag.

Idag har vi minusgrader igen så jag kan tänka mig att det är ganska halt ute.

Det är i alla fall FREDAGGlad

Min man ska på vinprovning ikväll. De är ett gäng som brukar träffas då och då.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2/3/13, 10:48 AM
#26

Idag blir det bio. Det ska bli kulGlad

Berättelsen om Pi, ska vi se.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2/5/13, 8:17 AM
#27

Godmorgon önskar jag från jobbet i MölndalGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Gabriella Blomqvist
2/5/13, 11:47 AM
#28

Nu har jag varit sjuk i två dagar och fördriver tiden med filmer på netflix. I morgon blir det äntligen lite jobba av, kollegor förgyller livet. Är tacksam för att jag kan jobba.

/Gabriella

Leffe
2/6/13, 11:59 AM
#29

Det snöar igen. Helt onödigt tycker jag

Sköt om er

Maria
2/6/13, 12:07 PM
#30

Håller med dig.

Här kom en del snö igår och till vilken nytta dåFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gabriella Blomqvist
2/7/13, 2:39 PM
#31

5 fördelar med snö. Det är vitt och vackert. Barnen har något att leka i. Blommorna får skydd mot kylan. Kvällarna blir ljusare när månskenet har något att reflektera i. Gnistrande snö är det vackraste som finns. Listan kan göras lång men kan nån säga en fördel med den förskräckliga kylan den är inte vacker nånstans. /Gabriella

Leffe
2/7/13, 2:54 PM
#32

Kylan ger vackra fina iskristaller som blänker så fint i solen

Maria
2/7/13, 4:07 PM
#33

Jag håller med om att snö kan vara vacker men bara från insidan av ett fönster

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
2/17/13, 1:26 PM
#34

Vad härligt det låter när man hör hör det droppar från taket. Fast det har kommit mer snö. I kväll ska jag iväg och fira systersons födelsedag.. Här hemma sover rexarna under täcket och skogisarna ovanpå täcket.

Sköt om er

Annons:
Gabriella Blomqvist
2/19/13, 8:09 AM
#35

Är påväg ner till Uppsala för Kranskärlsröntgen. Rapporterar resultatet i morgon. Sitter på sjukresebussen. Det är ett mycket smidigt sätt att ta sig till akademiska tycker jag. Taxi från dörren och bara följa med. Ha en bra dag alla. /Gabriella

Maria
2/22/13, 6:30 AM
#36

Här är då ingen vår i sikte. Minus 9 grader. Usch, vad jag avskyr kylaSkämtar

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
3/1/13, 7:44 AM
#37

Godmorgon från ett soligt Mölndal.

Ha en trevlig fredag allaGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
3/1/13, 12:48 PM
#38

Ny månad och sommaren närmar sig. Tittar på alpin skidåkning på teven. Väntar på längdskidåknings-VM då är det plötsligt mitt i all vintersportande EM i friidrott. Ur led är tiden.

Sköt om er

Raija Danielsson
3/1/13, 10:41 PM
#39

Ny månad och våren närmar sig. Det blir tv på söndag med varm choklad i början på Vasaloppet. Det ser alltid så kulet ut när alla väntar där på starten.

Jag har fått mediciner nu. Är spänd på någon form av reaktion. Ska tillbaka till Akademiska 27/3.

Har fått ännu ett bekymmer. Min yngsta hund som blev stelopererad i vä framben förra året har problem. Han stöder inte på benet. Jag är rädd, mycket rädd. Det var så dyrt med operation och rehabilitering, trots försäkring. Den slog ju i taket ganska snart. Klarar inte en omgång till. Då måste jag förlora honom.  Hur ska vi, jag och den äldste hunden Cazper klara oss utan Morriz?

Raija

Gabriella Blomqvist
3/2/13, 2:07 PM
#40

#39 vad tråkigt med din hund. Själv är jag i Solna över helgen för att fira svärfar 70 år. Kommer också träffa nytillskottet i familjen lille Otto 3mån. Det är så roligt att träffa släkten. Önskar er en skön helg /Gabriella

Maria
3/3/13, 8:16 AM
#41

Godmorgon.

En solig dag här i Göteborg med plusgrader. Härligt.

Vasaloppet är i full gång nu också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Gabriella Blomqvist
3/10/13, 6:09 PM
#42

Vilar efter en dag i Slalombacken. Ja, jag åkte skidor. Senast det hända var förra årtusendet.

Vädret var soligt men de som åkte fort tyckte det var kallt. Vi i snigel divisionen njöt av vädret. Jag orkade 4 åk sen kände jag att det var bäst att sluta. Eftersom jag åker långsamt så var fartvinden inget problem, var rädd att det skulle göra mig andfådd men det gick bra.

Känner att jag kommer att ha träningsvärk i morgon. Får ta det från den positiva sidan--Tänk att jag kunnat röra mig så mycket så jag får träningsvärk 😃.

Ha den trevlig vecka alla

Gabriella

Leffe
3/12/13, 12:10 PM
#43

Då är man redo för ett besök på PAH-enheten.

Gabriella Blomqvist
3/15/13, 9:54 AM
#44

Idag är det myggfritt här. - 20 grader men soligt och fint. Vår värmen verkar dröja . Önskar er en trevlig vårdag. /Gabriella

Maria
4/9/13, 5:42 AM
#45

Godmorgon alla. Det är mörkt fortfarande och "bara" två minus.

Hoppas ni får en fin tisdag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
4/10/13, 11:36 AM
#46

Dags att ta sig ut för att lämna blodprover igen. Lite stelt idag då det var gångtest i går. Det är soligt och katterna njuter i fönstren

Sköt om er

Maria
4/11/13, 5:47 AM
#47

Godmorgon. Första gången temperaturen ligger på plus på morgonen. +0,2 är visserligen inte mycket men ändå på rätt sida

  1. Skrattar

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gabriella Blomqvist
4/16/13, 4:29 PM
#48

Idag har jag sett mitt första riktiga vårtecken. En sädesärla. Sen är det plus grader också. Citerar min son "Trevlig vår!" /Gabriella

Annons:
Leffe
5/13/13, 11:48 AM
#49

En helt underbar dag. Nu har det varit fint nästan hela maj - ja den halva som varit i alla fall. Tänk om hela sommaren kan bli så här fin, men var tog våren vägen. Ena dag försvinner snön och nästa dag börjar buskar och träd att grönska.

Sköt om er

Maria
5/13/13, 1:12 PM
#50

Hos mig är det regn😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
5/16/13, 12:22 PM
#51

En lugn stillsam dag fast ett bryskt uppvaknade. Telefonen ringde och det var en kamrat som ringde från sjukhustet. Han hade fått åka in i förrgår med andningsproblem. Tänkte åka och besöka honom, men nu har han ringt att han får komma hem idag. Skönt.

Sköt om er allihopa

Leffe
5/21/13, 11:55 AM
#52

Vart tog solen vägen. Fåglarna kvittrar utanför, men ingen sol strålar. Det här mulna vädret har jag inte beställt.

Sköt om er

Gabriella Blomqvist
5/26/13, 2:32 PM
#53

Har precis bokat tågbiljett till Stockholm för informationsträffen den 28 maj.

Jag ser fram emot att träffa er!

Ha en fortsatt trevlig morsdag/ Gabriella

Leffe
5/26/13, 2:39 PM
Leffe
5/27/13, 2:54 PM
#55

Här kvittrar fåglarna som sitter i träden på gården. Skogisarna sitter på balkongen och tittar på dem. Cornisharna ja de ligger fortfarande under täcket i sängkammaren. Det är mulet ute tyvärr, men luften känns lätt att andas.

Sköt om er

Annons:
Gabriella Blomqvist
5/28/13, 9:07 AM
#56

Om en stund avgår tåget mot storstan. När jag ändå var tvungen att ta ledigt från jobbet så åker jag i god tid. Kanske hinner in i nån affär innan PAHträffen börjar. Det ser ut att bli en lovande sommardag. I Dalarna skiner solen. Ha en skön dag! Gabriella

Leffe
6/3/13, 12:36 PM
#57

Idag är det mulet. En väldig kontrast till gårdagen då jag var inne i Stockholms city med elrullstolen och fotade under fem timmar. Det hade väl blivit längre om inte varningslampan började blinka om att batteriet började ta slut på rullstolen.

Nu kan man ju passa på att ladda upp det till full effekt igen. Så det är väl lite positivt med mulet också.

Sköt om er

Leffe
6/4/13, 12:22 PM
#58

Idag ska sjukgymnasten låta mig gå med gåstavar, men det ser ut att bli regn

Gabriella Blomqvist
6/14/13, 12:41 PM
#59

Idag firas det studenten här i Falun. Så Grattis till er! Bra kämpat. Annars så är det lite gråmulet men vad gör det…Det är ju sommarlov! /Gabriella

Leffe
6/14/13, 12:49 PM
#60

Här är det också mulet. Sitter med gammelkatten i knät.

Leffe
6/23/13, 9:50 AM
#61

Kom i säng vid fyratiden i morse och redan vaken. Jag som tänkt sova längre. Katterna däremot de ligger på sängen och sover så gott.

Det är varmt nu på morgonen och känns som det skulle kunna bli åska.

Sköt om er

Leffe
6/28/13, 8:04 AM
#62

Tidigt till gymnastiken och sedan direkt till dietisten. Ser ut att bli sol idag.

Sköt om er

Annons:
Gabriella Blomqvist
7/28/13, 12:48 PM
#63

Är påväg mot Runn och ett behövligt dopp. Igår var det 24grader i vattnet, underbart. Ha en skön dag /gabriella

Leffe
7/28/13, 12:49 PM
#64

Låter härligt. Själv ska jag iväg och mata katt och fåglar

Raija Danielsson
7/28/13, 5:17 PM
#65

Här i Fagersta är det helt mulet och har så varit hela dagen. Ändå är det 25 grader varmt! Kanske någon grad svalare nu för det har börjat fläkta lite. Annars har vi haft det helt underbart en längre tid med sol och värme och åskskurar på kvällen och natten.

Jag har börjat motionera hemma också. Varje dag går jag ut på en kort promenad men syrgaskärran som extra muskelstärkare. Jag hoppas att jag kan klara av någon backe snart också. Det skulle behövas för min hundrastare ska flytta och jag måste klara mig själv. Finns det någon villig som kan hjälpa mig??????

Ha en trevlig kväll.

Raija

Leffe
7/31/13, 4:23 PM
#66

Nu är vi inne på andra dagens regn. Det är faktiskt skönt

Gabriella Blomqvist
8/2/13, 10:57 AM
#67

Nu verkar det ha regnat färdigt, för idag skiner solen. En tur till stranden kanske det blir. Kanske barnen vill komma med idag. De har inte velat åka hemmifrån sen vi kom hem :) Raija: Bra kämpat! Trägen vinner. Tyvärr bor jag lite för långt bort så jag kan inte hjälpa dig med hunden. Annars hade det varit jätte roligt. Önskar er en sval och solig dag Gabriella

Raija Danielsson
8/2/13, 11:36 AM
#68

Vilken underbar dag. Solen har ännu inte nått min uteplats men ändå är det varmt och skönt där.

Idag har jag väldigt ont i några fingrar. Fick ta till värmda vetevantar för att komma igång. Att ha Reumatism är tråkigt. Att ha PAH är tråkigt. Att ha Osteoporos är tråkigt.

Men idag är allting roligt. Solen lyser som den gjorde när min dotter föddes. Så idag ska hon firas. Det blir dagens träning. För jag kommer att behöva gå lite innan vi är framme där firandet ska vara. Hoppas någon kommer för att hämta mig, då kanske hundarna kan få följa med. Annars får dom snällt stanna hemma. Jag kan och får inte lyfta lille herrn och han får inte hoppa. Så kan det vara när man har otur.

Gabriella! Tack för erbjudandet. Men jag håller med, det är för långt att åka för att rasta hundar. Men kanske du någon gång har vägarna förbi av andra orsaker? I så fall så är du välkommen på en kafferast innan du åker vidare.

Nu ska jag njuta av dagen. Hoppas ni alla gör detsamma.                       

Raija

Leffe
8/2/13, 12:43 PM
#69

Här är också sol. Mina planer för dagen är att ge mig iväg och mata samt sällskapa en stund med en cornish rex och detsamma med sex kanariefåglar. Denna vecka är jag alltså katt- och fågelvakt.

Efter det ska jag nog se Sarah Sjöström ta guld två i sim-VM.

Annons:
Raija Danielsson
8/2/13, 11:30 PM
#70

Finns det någon mer nattuggla?

Klockan är mycket och jag är uppe! Brukar ju sova eller ligga och läsa den här tiden. Men på kalas så finns det kaffe! Normalt sett har jag nästan slutat med det. Kunde bara inte låta bli nu i kväll.

En sån underbar kväll det har varit. Vi satt utanför lusthuset i parken vid Herrgården i Västanfors. God mat och trevliga människor.  Lusthuset tillhör Hembygdsgården så vi kunde ta det i besittning. (Mitt födelsedagsbarn basar där. Rekommenderas varmt. Ett besök på Hembygdsgården alltså.)

Ändå, vilket bestyr innan jag kommer iväg någonstans. Min son kom och hjälpte mig och hundarna när det var dags att åka. Tre syrgastuber, en något lite använd. Hundmat, skålar. Varma kläder för jag hade bara shorts och linne på mig.

Hem fick jag hjälp av dotter, måg och sondotter. Då hade jag ingen extrasyre mer. Det var redan slut. Så jobbigt det blir om jag ensam ska släpa med mig en massa syrgastuber. Det måste finnas en annan lösning. Jag blir så isolerad nät jag måste ha det så här. Kan aldrig stanna så länge jag har lust. Bara så länge syret räcker.

Nu ska jag nog försöka krypa ner mellan lakanen. Så jag orkar upp och kan njuta av solen i morgon.

Önskar er alla en god natts sömn.

Raija

Leffe
8/2/13, 11:54 PM
#71

Jag är sett en film på teven tills nu

Gabriella Blomqvist
8/3/13, 5:56 PM
#72

30 grader varmt! Ska krypa ned i källaren och få lite aircondition, tja det är ialla fall svalt.

Haft en trevlig dag med cykeltur på Elvira (elcykeln) och badat. så nu är orken slut för idag och vila återstår. Elvira är min bästa investering. Lätt att ta mig runt i alla backar, inte så mycket motion men rörelsefrihet. Ger bra livskvalité helt enkelt.

Leffe
8/3/13, 6:03 PM
#73

Visst är det varmt. Åkte färdtjänst till syrrans kolonistuga. Var där under dagen och tog och rullade i elrullstolen hem. Tog en timme ungefär

Maria
8/3/13, 6:05 PM
#74

Här har också varit väldigt varmt idag. Ingen sol men regn och fruktansvärt kvavt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Raija Danielsson
8/8/13, 10:36 PM
#75

Tänk att ni klagat på värmen och jag saknar den helt förfärligt. Det har regnat nästan hela dagen och det känns som om det vore sen höst.

Jag fick lite avbrott i tristessen när jag var till sjukgymnasten. Det är jobbigt men ändå kul att vara där.

Raija

Leffe
8/22/13, 12:05 AM
#76

Tänk nu har jag för första gången i miott liv gjort kålpudding. Syrran fick provsmaka och det blev mer än godkänt

Annons:
Leffe
10/7/13, 12:10 PM
#77

En förkylning ställer till det en del för mig just nu

Maria
10/7/13, 12:46 PM
#78

Aj då. Krya på dej Leffe.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
10/10/13, 12:46 PM
#79

En höstdag, men vad röda och fina löven på träden är. Tänk snart faller de av och hamnar på marken. Frosten lägger sig på och det blir halt med dessa löv.

I kväll gäller det försöka lägga mig tidigt. Ska upp i morgondagens tidiga morgon för sjukhusbesök och ultraljud. Något nytt för det hamdlar inte om hjärtat denna gång utan någon kroppspulsåder.

Katterna ligger på sängen just nu och struntar totalt i mig.

Sköt om er

Raija Danielsson
10/17/13, 3:06 PM
#80

Leffe D. Hur gick det med ultraljudet? Har du fått något besked ännu?

Tänk att det var soligt och fint för en vecka sedan. Idag är det grått och trist. Trots det känns det inte så kallt för det är helt vindstilla. Mina hundar har fortfarande svårt att vänja sig vid att altandörren är stängd. Båda vill gärna ligga där ute men då ska dörren vara öppen. Jag vägrar så dom tycker nog jag är trist nu. Tur dom har sin snälla hundrastare som promenerar, busar och skojar med dom.

Raija

Leffe
10/17/13, 3:33 PM
#81

Det såg helt normalt ut. Något som är bra med andra ord.

Maria
10/17/13, 4:31 PM
#82

Roligt att höra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
10/19/13, 2:23 PM
#83

Idag ska jag i väg och hälsa på avkommor efter en av mina nu bortgångna Cornish Rex-honor. Ska bli skoj se dem igen. De är ganska gamla nu.

Annons:
Maria
10/19/13, 2:52 PM
#84

Hälsa på barnbarnen med andra ord😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
10/20/13, 11:59 AM
#85

I eftermiddag Viking Lines Cinderella till Åland. Tillbaka i morgonkväll. Ska bli kul

Sköt om er

Maria
10/20/13, 12:00 PM
#86

Det låter trevligt Leffe.

Själv ska jag lyssna på Ola Magnell ikväll.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
10/20/13, 12:02 PM
#87

#86 Ska bli intressant att se hur det går med andfåddhet och sådant

Maria
10/20/13, 12:05 PM
#88

Hoppas du kommer att må jättebra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
10/20/13, 12:06 PM
#89

Ska prova några förfriskningar i alla fall och lyssna på dansband

Maria
10/20/13, 12:10 PM
#90

Det låter bra🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Leffe
10/20/13, 12:12 PM
Leffe
10/21/13, 8:29 PM
#92

Det blev för mycket gående och för mycket andfåddhet annars var det toppen

Raija Danielsson
10/21/13, 8:35 PM
#93

Jag hoppas att det känns som att det som var toppen överväger det jobbiga.

Skulle vilja prova på detsamma men syrgasen begränsar mig.

Raija

Leffe
10/22/13, 12:58 PM
#94

Jo det var trevligt. Pinan var ju avstånden, men väl på plats var det helt underbart. Trevlig personal. En bartender lärde mig en hel del om olika romsorter och om hur fartyget fick sina resenärer. Fick kontakt med trevliga medresenärer.

Gabriella Blomqvist
10/24/13, 9:20 AM
#95

Roligt att resan blev lyckad Leffe!

Idag har jag sovmorgon. Har uppdrag med jobbet i kväll istället. Skönt att ha huset för mig själv en stund. Här har höstfärgerna falnat och vi bara väntar på snö som ska lysa upp lite men med 9 grader varmt lär det dröja ett tag.

Ha en skön dag

Gabriella

Leffe
10/30/13, 11:35 AM
#96

Dagen går i matens tecken. Ska köpa torrfoder till katterna och sedan ska jag köpa lite mat till min frys.

Sköt om er

Raija Danielsson
11/2/13, 10:56 PM
#97

Sen sist jag skrev har jag blivit ett år äldre. Känner mig flera år äldre. Idag har jag "hälsat på" min far, som jag inte minns, min syster och min älskade man. Länet runt fick jag åka för att mina närmaste och även andra nära vänner skulle få ljus hos sig den här kvällen. Jag var tack och lov inte ensam på min resa. Det hade jag aldrig orkat. Min dotter var med, precis som hon brukar. Vi har lite härliga konstigheter för oss min dotter och jag. Från ett ställe tar vi bärbuketter och lägger bredvid ljusen. Vi tar också med oss till de andra platserna. Därifrån tar vi sen kastanjer som också läggs bredvid ljusen och kommer att läggas på alla platser till slut. Eftersom jag inte kan ha ljus tända härhemma så lägger jag några bärkvistar och kastanjer vid ett foto av min älskade man.

Sen märker jag hur orken tryter, trots mer syre än förra året så är det jobbigt. På onsdag ska jag till Uppsala igen för bland annat gångtest. Jag oroar mig så. Är jag snuvig eller bara ledsen? Känner att jag inte har någon ork alls. Det är tungt att andas, det är tungt att bara vara.

Raija

Annons:
Leffe
11/6/13, 9:37 AM
#98

Då ska man iväg för blodprovstagning igen

Leffe
11/7/13, 2:29 PM
#99

Idag…Ja vad har jag gjort hittills denna dag? Jo sov till klockan 13. Klev upp och möttes av sura katter: "Är det dags att vakna nu?". Så vad har resten av dagen att ge?

Sköt om er

Gittan
11/11/13, 10:13 AM
#100

Barnen i skolan. Sambon ska inte till rehab och jag ska till jobbet halva dagen. Veckan börjar smidigt och lugnt.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
11/15/13, 12:37 PM
#101

Fick tyvärr ta bort min äldsta katt i går. Han blev över 18 år, men i går tog det slut. Så nu är det lite deppigt

Maria
11/15/13, 12:39 PM
#102

Usch, jag förstår dig Leffe. Sådant gör ont långt in i hjärtat.😕

18 år är en lång tid.

Vi fick avliva vår Lorentz i våras och jag "ser" honom fortfarande. Saknar honom enormt. Han blev bara 10 år.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leffe
11/18/13, 11:41 AM
#103

Vi har börjad skriva i en ny dagbok. Du hittar den här

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: