Annons:
Etikettövrigt-om-pah
Läst 1310 ggr
Raija Danielsson
4/24/13, 10:19 PM

3:e gångtestet

Idag har jag gått igen. Det gick inte bra. Visserligen bara 3 m sämre än sist men ack så slut jag var efter 237 m. Jag skyller på ryggen, har haft ont varje dag sedan nyårsafton. Det är inte djävulskt varje dag men så fort jag försöker göra något extra så PANG. 

Ibland tycker jag att allt känns hopplöst. Det är så tråkigt att vara sjuk. Det är så svårt att acceptera att jag är sjuk. Jag är rädd för att få ännu fler sjukdomar. Jag har RA sen 2008, jag har IPAH sen 2012 och den eländiga ryggen. Efter röntgen nu i år så är det konstaterat att jag har artros och också små diskbrock. Snart klarar jag ju inte att göra något själv.

Finns det någon som har något tröstande att säga.

Annons:
nelly00
4/25/13, 7:00 AM
#1

Jag känner precis samma sak , är rädd att få någon annan sjukdom , inbland rädd så det går till överdrift !! ! Jag försöker tänka såhär ; om jag försämras mer om X antal år har forskningen gått fram Ännu mer kanske vi t om har nått målet, att ett botemedel har kommit. Det FINNS hopp!:)

Leffe
4/25/13, 12:52 PM
#2

Jag tänker inte på att få fler sjukdomar. Varför ska jag få fler? Det räcker väl med detta. Jag tänker på att bli bättre i det jag har? Jag menar, sjukdomar får man ju titt som tätt även om man inte har PAH. Man kan inte isolera sig från dem så varför tänka att de kan komma?. Jag ser på hur jag mår just nu och varken tidigare eller senare - utan nu.

Att man på gångtesten går tre meter kortare innebär inte att man är sämre. Det blev kanske en paus mindre på vägen istället, andfåddheten kanske försvann fortare istället, syremättnaden var kanske bättre istället. Det gäller att hitta de positiva ljuspunkterna.

maclaes
5/1/13, 11:07 AM
#3

Just nu behöver du en STOR Kram!  

Gotlandskramar

/maclaes

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

Raija Danielsson
5/2/13, 11:40 AM
#4

nelly 00 och maclaes

Tack, det var precis vad jag behövde just nu.

Raija

Stin
5/9/13, 10:11 AM
#5

Raija, det är lättare sagt än gjort men försök att leva i nuet och försök att inte tänka så mycket på framtiden. Blir man sjuk så blir man, tyvärr så är det ju inget man kan påverka själv. En dag i taget. Skickar en stor kram till dej!

Upp till toppen
Annons: