Annons:
Etikettövrigt-om-pah
Läst 2934 ggr
Raija Danielsson
5/16/13, 4:14 PM

Blodgasprov

Fick ta blodgasprov igen här i veckan. Jag hade syrgas hela resan dit och också när provet togs. Ändå var det bara 77. Kanske jag hade blivit ansträngd av att gå från väntrummet. Det steg ju, fast kom ändå knappt över 80. Alltså mer syre nu. Jag vill ju att det ska bli bättre, inte sämre.

Jag får ofta frågan om jag inte svimmar när jag anstränger mig. Men det gör jag inte, har aldrig svimmat i hela mitt liv. Och det livet är lååångt, är ju pensionär numera.

Ryggen har tack och lov blivit lite bättre. Nästa vecka ska jag in på en bentäthetstest. Det visade sig ju vara osteoporos också, så jag hade dessutom en kotkompression som syntes på röntgenplåtarna.

Jag vet att jag inte ska gnälla. Jag vet att det finns många som har det värre. Så jag är väl glad då. Och ser positivt på tillvaron. Solen skiner och det blåser halv storm ute. Men det är väl bra.

Kram Raija

Annons:
maclaes
5/19/13, 11:48 PM
#1

Du behöver många kramar, klart att man får gnälla lite det piggar opp efter man har gnällt lite känns det bättre tycker jag!

Kram Kram

/maclaes

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

Leffe
5/20/13, 1:15 PM
#2

Gnälla måste man få göra. Om man inte får gnälla vad har man då för något att bli glad över

Upp till toppen
Annons: