Annons:
Etikettsolsken
Läst 1540 ggr
Gabriella Blomqvist
2013-06-13 07:50

Mot nya äventyr

Idag ska jag på en sista "besiktning" i Uppsala innan semestern. Jag tog mod till mig och har planerat ett helt år för en långresa till Australien med familjen. Jag tycker att det är skrämmande att planera något långt i förväg. För tänk om att ifall hälsan inte tillåter… men friskt vågat hälften vunnet. Den här besiktningen kommer att innehålla en ergospirometri. Det har jag aldrig gjort förut. Tydligen mäter de lungkapasitet medans man går på rullband eller liknande. Snöpligt om resultatet skulle bli"-med de här dåliga lungorna kan du inte flyga" :) Flyget går på lördag. Ett plus har planerandet haft de sista veckorna. Jag är så nervös så att blodtrycket har gått upp till normalt lågt blodtryck :) /Gabriella

Annons:
Leffe
2013-06-14 12:51
#1

Hoppas det blir en trevlig resa med fina minnen. Vi kanske får rapport hur det går

maclaes
2013-06-14 23:40
#2

Det skulle vara kul med en reserapport med utgångspunkt från PH.

Frånsett det önskar jag dig och din familj en jättetrevlig vistelse i Australien. 

Eftersom alla flygplan har tryckkabin eftersom de flyger på hög höjd ca 10.000m och det innebär att trycket skall vara som på marken ca 1ATM, tror jag. Tror inte du skall ha några problem. Hoppas allt går enligt dina önskningar.

Hälsningar från
Claes

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

Stin
2013-06-16 18:53
#3

Lycka till med resan, tror det kommer att gå jätte bra för dig att resa. Ser framemot att få läsa om dina äventyr!

Upp till toppen
Annons: