Annons:
Etikettrehabilitering
Läst 1880 ggr
Leffe
9/11/13, 1:17 PM

Gångtest

I morgon är det åter dags för gångtest igen. Tänk vad tiden går…och det värsta är ju att den går ännu fortare när man ska gå sex minuter

Annons:
Raija Danielsson
9/11/13, 1:54 PM
#1

Lycka till i morgon. Du kan väl meddela hur det gick.

Raija

Leffe
9/11/13, 1:55 PM
maclaes
9/11/13, 11:59 PM
#3

Heja Leffe du som har smygbantat drar väl iväg som en raket mellan konerna. Håller på dig!

Själv skall jag upp den 13/11 har du tid kanske vi kan träffas då?

/maclaes

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

Stin
9/12/13, 8:39 AM
#4

Lycka till! Själv tycker jag att de 6 minuterna känns som evigheter…

Leffe
9/12/13, 11:21 AM
#5

#3 Skriver in den 13 november

#4 Jag tycker de sex minutrarna går så fort så man hinner inte gå något. Jag ser det hela tiden att fet är tiden som går för fort och inte jag som går för långsamt

Leffe
9/12/13, 3:15 PM
#6

Då var gångtestet avklarat och blev en besvikelse. Redan från början var syremättnaden lägre än normalt. Sedan gick jag bara 300 meter. Alltså 45 meter kortare än förra gången. 

Då har jag alltså att se fram mot ännu längre framgång nästa gång.

Annons:
Raija Danielsson
9/12/13, 6:10 PM
#7

Tillfällig svacka tror jag. Men jag förstår din besvikelse. Vi vill ju, vill, vill, vill att det ska vara bättre resultat hela tiden.

Fick du någon ändring av medicinering? Vad hade du för syremättnad? Jag tycker det är så märkligt att vi är så väldigt olika. Jag hade ju syre nästa ett år innan jag fick diagnosen. Du kanske hade gått längre om du fått extra syre.

Men bättre lycka nästa gång. Vet du när det blir?

Leffe
9/13/13, 12:12 AM
#8

Det var inget läkarbesök idag utan det var hos sjukgymnasten. Det är samma medicin fram till läkarbesöket. Syremättnaden var 93 innan start och 91 direkt efter. Gick sedan upp till 95. Förra gången hade jag 98

maclaes
9/16/13, 11:17 PM
#9

Syremättnaden kan tydligt variera mycket. efter en ansträngning har jag 88 och efter någon minut är den 93 men aldrig högre.

/maclaes

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

nelly00
10/7/13, 1:54 PM
#10

Jag gick 740 m förra veckan med syremättnad 98 då får jag vara nöjd

Leffe
10/7/13, 2:43 PM
Raija Danielsson
10/7/13, 3:24 PM
#12

Oj så bra. Menar du att du hade 98% efter promenaden? Grattis, grattis.

Det är det jag inte begriper. Hur kan alla ha så bra syremättnad men ändå ha PAH. För att komma till 90% så måste jag ha syrgas och får inte göra något ansträngande. Om jag ska ut på promenad så måste jag öka syreintaget.

Raija

Leffe
10/7/13, 3:27 PM
#13

#12 Tror det kan bero på olika faser eller grader av sjukdomen. Nu när jag är förkyld så har syremättnaden gått ned. Antagligen på grund av att de i samband med förkylningen är svårare med andningen. 

Ska se om jag kan få ett bra på detta om syremättnad

Annons:
nelly00
10/8/13, 3:49 PM
#14

Raija: Ja jag hade 98 efter promenaden. Jag förstår inte riktigt heller? jag frågade vad det eg är som visar att jag har pah och det är väl b la att jag har lite förträngningar i lungkärlen och förhöjt systoliskt tryck.

Är nog som Leffe säger, det r väl olika grader på sjukdomen men som jag förstått har jag en god prognos

Upp till toppen
Annons: