Annons:
Etikettproblem
Läst 3752 ggr
Stin
9/12/13, 8:37 AM

Blodiga upphostningar

Någon som har erfarenhet av blodiga upphostningar? Hostade upp en hel del blod i lördags, åkte till akuten och tillbringade tre dagar på sjukhuset. Någon riktig orsak till upphostningarna har jag inte fått. Skall till min Pah enhet på tisdag och undersöks väl mera då. I natt kom det upp lite blod igen, är väldigt orolig vad detta kan vara, hjärtsvikt? Någon som upplevt detta ?

Annons:
Leffe
9/12/13, 11:22 AM
#1

Jag har inte varit med om det. Jag hostar inte så mycket heller. Om du går på blodförtunnande kan det inte vara ett litet blodkärl som gått sönder?

maclaes
9/13/13, 12:09 AM
#2

Ja hostade blod under en period blev inlagd 1 natt för koll på Visby las. 

Kan vara som Leffe säger att ett blodkärl kan brista och det kan tydligen hända när man får en/flera proppar i lungvävnaderna.

Hur som helst sa dom att det var inget att oroa sig för(hmm)

/maclaes

Livet behöver inte vara perfekt för att vara Underbart!  Flört

Stin
9/13/13, 9:59 AM
#3

Tar ingen blodförtunnande längre. En läkare (kardiolog) trodde det kunde vara ett blodkärl som brustit och en annan läkare (lungläkare) trodde det var hjärtsvikt. Var i CT så någon propp var det inte. Har påbörjat diuretika nu. Bara att vänta och höra vad de har att säga i Helsingfors (där jag har min pah enhet). Hoppas verkligen det är som macleas säger att det är inget att oroa sig för.Är ju livrädd nu för att det är detta som skall tvinga mig att beslut om att sätta mig i transplantationskö.

Stin
9/25/13, 8:29 PM
#4

Min diagnos blev "något som gått sönder", tyvärr kunde de inte se exakt var men det fanns "rester" av det i lungvävnaden. Så nu är jag på fötterna igen :)

Leffe
9/25/13, 8:41 PM
#5

#4 Vad bra att du är på gång

Upp till toppen
Annons: