Annons:
Etikettövrigt-om-pah
Läst 1298 ggr
Raija Danielsson
2013-09-18 21:14

Smådeppad

Just nu känns allt lite trist. Jag har träffat syresköterskan igen. Det var förra veckan. Klarar mig ganska bra med den syre jag har. Men hon vill och jag har sagt ja till att ta hem STOR tub, för att själv fylla på. Jag är ju jämt orolig för att inte gasen ska räcka när jag har släpat med mig mina småtuber. Det här ska ge mig större rörelsefrihet.

Men så stor den är, behållaren. Jag fick den idag fast den inte skulle komma förrän nästa vecka. Nu vet jag inte när "demonstratrisen" kommer, så jag fick lov att behålla småtuber också. Allt tar så stor plats och det känns inte kul att möblera för att få plats med något så självklart som syre. Det finns ju överallt, varför ska jag då behöva ha allt jox hemma?

I går träffade jag lungläkaren. Mina lungor är mitt minsta bekymmer sa hon. Det är resten som har problem. Jag får väl vara glad för det lilla. Får ju ändå inte ut syret i kroppen.

Dessutom så gör sig reumatismen mer påmind igen. Jag kan inte klara tangenterna på datorn förrän på kvällen. Fötterna gör ont, höfterna o handlederna gör ont, ryggen gör ont, axlar och knän också. Jag har tur ändå, jag har inte värk. Det onda kommer vid tryck eller bara att nudda eller röra fingrar eller annat. Gå på mina fotsulor är inte heller så kul. Att ligga på sida, som jag gör för att sova, är inte lätt. Jag får vända mig stup i ett för att inte få för ont.  Nu är det tack och lov på gång att jag kanske får hjälp med att ändra lite i köket. Det vore toppen, lite lättare att öppna och stänga skåpdörrar eller dra ut och stänga lådor. Håll tummarna för att det går igenom. Arbetsterapeuten har varit här och nu väntar jag på hennes intyg som hon ska skicka både till  kommunen och till mig. Sen kommer väl någon från kommunen också antar jag.

Ja, allt reder sig väl till slut. Det blir snart mer höstlikt och det blir vinter men sen så kommer våren och sommaren igen. Jag längtar redan.

Raija

Annons:
Leffe
2013-09-18 21:36
#1

Skönt att du ska få ändrat i köket i alla fall och du har lite att se fram mot: "demonstratrisen", köket och nästa sommar.

Gabriella Blomqvist
2013-09-23 07:44
#2

Vi får hoppas att det blir soliga höstdagar. Det är så vackert när solen lyser på de gula och röda höstlöven. Raija ,hoppas att du har ett riktigt vackert träd du ser från fönstret.

Upp till toppen
Annons: