Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1435 ggr
Raija Danielsson
12/6/13, 12:57 PM

Snäll granne!

Jag har en så snäll granne. Han sopar av min bil och skottar runt den. Det har han gjort sen han första gången såg att jag släpar med mig syrgas.

Han är en riktig "hurtgubbe". Han går långa promenader varje dag. Ibland med sin hund ibland ensam med stavar. Raska steg är det. Så visst orkar han ta hand om bilarna, sin egen, sin frus och så min också. För mig känns det så fantastiskt fint att han vill hjälpa mig så här. Det finns ju ändå många yngre som skulle kunna fixa det på nolltid. Men dom har väl inte tid eller lust.

Jag skickade en tackblomma till påsk förra året och fick då höra av frun att han blivit glad men att han tyckt att det var onödigt.

Det lustiga är att jag aldrig har hälsat på honom. Han går alltid åt andra hållet om vi möts och vill inte hälsa. Varför? Han kanske är rädd för att jag ska ge honom en kram. För kram skulle han få, bara jag fick tag i honom.

Raija

Annons:
Blodfot
12/6/13, 1:02 PM
#1

han kanshe är rädd? Eller vet inte hur han ska reagera med dig om du nu har syrgas. Bara en tanke.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Leffe
12/6/13, 1:05 PM
#2

Sådana grannar är värda mycket.

Raija Danielsson
12/6/13, 6:57 PM
#3

Blodfot.

Nej det är inte syrgasen som gjort honom "blyg". Han har varit likadan sedan jag flyttade hit. Frun är jättetrevlig och pratsam men inte mannen. Men som sagt, snäll är han.

LeffeD

Ja minsann sådana grannar är värda mycket. Enormt mycket.

Här i norra Västmanland har det snöat hela dagen, kanske vi får lite mer i morgon också. Sen ska det vara över för den här gången. Hur har ni det med snö där ute i landet?

Raija

Leffe
12/6/13, 7:50 PM
#4

Nu har vi kraftigt snöfall och tydligen stängs Arlanda Flygplats

Raija Danielsson
12/7/13, 11:42 AM
#5

Vilket uppvaknande jag hade idag. Det är vackert ute, har kommit mer snö och solen lyser från en nästan klarblå himmel. Jag och hundarna hade "långfrukost". Till slut var det ändå dags att släppa ut dom på baksidan. Så förvånad jag blev. Inte bara bilen och runt den, utan en gång mellan bilen och min uteplats, hela inhägnaden som jag har för hundarna och altanen var skottade. Varken jag eller hundarna har hört eller sett något. Nu vet jag inte vem som gjort det!

Jag är bara så tacksam för att människor är så hjälpsamma, helt otroligt.

Raija

Upp till toppen
Annons: