Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1727 ggr
Raija Danielsson
1/18/14, 10:05 PM

Min stora dröm......

Sen Svensk tv började sända "Last night of the proms" så har jag drömt om att få vara där en gång. Att uppleva det live. Först drömde jag om att få vara en av alla som har ståplats. Ju äldre jag blev ju mer önskade jag mig en sittplats. Drömmen har och kommer aldrig att bli verklighet. Men det är vackert ändå. Så, så vackert….. Raija

Annons:
Mitralis
1/18/14, 10:17 PM
#1

Samma här 🙂 Måste vara en mäktig upplevelse.



Leffe
1/19/14, 6:16 PM
Maria
1/23/14, 11:47 AM
#3

Åh, vad roligt att höra en till som älskar "Last night of the proms"

Vet inte hur många gånger jag sett det och det är lika medryckande varje gång.

Jag har i alla fall varit utanför Albert Hall😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Raija Danielsson
1/23/14, 11:59 AM
#4

Fniss, jag har också varit utan för Albert Hall. Tänk att till och med det känns nästan som en ära. Sjunger du också med under avslutningen? Det gör jag och tack och lov att det bara är hundarna som hör. Raija

Maria
1/23/14, 12:01 PM
#5

Japp, jag sjunger med till min mans stora förtret😃

Sedan tycker jag mycket om när alla sjunger "Jerusalem" men den är ju mer stillsam.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
1/23/14, 12:03 PM
#6

Här kommer Jersusalem

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mitralis
1/23/14, 12:17 PM
#7

#6 *Gåshud*



Maria
1/23/14, 12:28 PM
#8

Ja, där kan man snacka om allsång.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Raija Danielsson
1/23/14, 12:58 PM
#9

Ja, visst får man gåshud. Vår "allsång" är tyvärr inte så mycket om man jämför. Inte är vi så nationalistiska heller, den borde ju avslutas med nationalsången också. Och så skulle vi lära oss av Norge att fira nationaldagen bättre. Så underbart det skulle vara om vi alla, infödda och invandrare skulle kunna fira och sjunga tillsammans. Alla vi som lever här. Raija

Maria
1/23/14, 1:55 PM
#10

I Slottsskogen i Göteborg brukar man fira nationaldagen med sång och musik och så välkomnas nya svenska medborgare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: