Annons:
Etikettmedicinen
Läst 2244 ggr
Leffe
2014-07-01 16:36

Spöklig tystnad

Nu är det totalt tyst här hemma förutom att jag nu hör regnet smattra. Nu är den flytande syrgasen igång och den ljudliga apparaten som fixade syrgasen från luften har tystnat. En spöklig tystna, men ack så skönt

Annons:
Leffe
2014-08-15 13:59
#1

Efter en tid med flytande syrgas så säger jag bara positiva ord

Raija Danielsson
2014-08-15 16:38
#2

Vad är det för apparat? Jag skulle också vilja ha tyst här hemma.

Leffe
2014-08-15 17:25
#3

Det är en stor "termos" som står på golvet och håller kylan utan hjälp av eluttaget. Den klarar hålla kylan mer än två veckor. Från den har jag samma långa slang som tidigare som jag använder när jag sover. På dagtid har jag en "väska" som väger två kilo som jag bär i handen eller hönger på axeln med axelrem. Fyller den via stora termosen

Raija Danielsson
2014-08-15 21:14
#4

Vad heter det du har?  Om inte annat så har väl hela systemet något namn. Jag har också en stor "termos" som jag kan fylla mindre behållare med. Men jag kan inte klarar mig utan koncentratorn ändå. Kanske det beror på att jag använder mer syre än vad du gör.

Leffe
2014-08-15 21:17
#5

Så kan det vara. De byter termosen var 14:e dag och då är den inte tom

Medicinsk oxygen AGA 30 l hemlox samt väskan Spirit 300

Stina Petersson
2014-08-16 18:16
#6

Jag har också en 30 l syre hemlox tank med flytande syre men med den dos syrgas jag behöver så skulle den räcka 2 - 3 dagar och det är inte ett alternativ enligt min syrgassköterska. För att få möjlighet att gå ut ett par timmar så tankar jag över 3 l till en bärbar behållare som räcker 3 timmar och det är i alla fall bättre än 2 l tuben.

Annons:
Raija Danielsson
2014-08-18 12:08
#7

Idag har jag undersökt vad det är jag har här hemma. Stora tunnan är på 30 liter så det är väl samma vi har alla tre. De små som jag kan fylla på kallas Stroller. Tom väger den 2,5 kg och full 3,9 kg. Jag har två som jag kan ta med mig..  Om jag inte promenerar eller gör något ansträngande så räcker dom i 8 timmar. Men eftersom jag alltid måste gå till och ifrån något så går det åt mer syre. Dessutom så är det tungt att släpa på, fast jag har en vagn att ställa tuberna i.  Suck, tänk om man slapp.

Leffe
2014-08-18 13:21
Stina Petersson
2014-08-21 10:33
#9

Jag var hos syrgassköterskan och hoppades få en batteridriven bärbar syrgaskoncentrator. Det visade sig att min syresättning var sämre än i våras så resultatet blev att jag fick ytterligare en pysande syrgaskoncentrator som kopplades i hop med den jag redan hade hemma och istället för 5 l syrgas får jag nu 8 l. Eventuella utflykter kan jag glömma. Ha det så bra i regnet.

Upp till toppen
Annons: