Annons:
Etikettövrigt-om-pah
Läst 2328 ggr
Raija Danielsson
7/10/14, 7:50 PM

Värmen!

Hej alla!

Hur klarar ni värmen? Eller tycker ni bara att det är skönt? Sån är jag, jag gillar värmen men bara om jag kan vara här hemma. Inte när jag ska åka till Lab. eller affären. Bilen är ju kokhet.

Annons:
Leffe
7/10/14, 8:04 PM
#1

Jag gillar vädret just nu. Ute varje dag. Idag var jag nere vid Kastellholmen och där kom en härlig bris hela tiden

siberlina
7/10/14, 8:09 PM
#2

härligt med  värme ,men  på natten kan jag inte  sova  ,la  en blöt handduk  på pannan  och somnade

Leffe
7/10/14, 9:13 PM
#3

Ja håller med. Problemet är natten trots takfläkt i sängkammaren

Leffe
7/11/14, 8:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Idag har jag suttit på Kastellholmen, sol, värme och en förrädisk sval bris. Ganska röd om armarna nu. Avkopplande sitta och kolla in all båttrafik. Det blev en del fotande också.

Här är M/S Norrskär

Stina Petersson
7/12/14, 10:25 AM
#5

Jag sitter helst inne i soffan. Igår gjorde jag en utflykt och handlade, men det är bökigt  med rullator för att transportera syrgastuben på buss och spårvagn. Dessutom måste jag vara hemma inom tre timmar så det är framförallt soffan som gäller i värmen.

Leffe
7/12/14, 2:03 PM
#6

Jag har det bättre ställt när jag handlar. Elrullstol, flytande syrgas påflödet 1 liter. Räcker 14 timmar och väger ett par kilo

Annons:
Raija Danielsson
7/12/14, 3:28 PM
#7

Måste väl erkänna att jag också tycker att nätterna är jobbiga. Solen lyser in i mitt sovrum från det att den visar sig. Så jag brukar byta och går och lägger mig i soffan då. Fast den är inte lika bekväm.

Jag tycker också det är tungt att släpa på syret. Visserligen har jag en vagn att stoppa tub/erna. Men det är tungt ändå. När jag handlar tar jag en tub med mig in i butiken och den har jag då i varuvagnen. Jag använder 4-6 liter men jag klarar mig galant med en tub om jag bara ska ha hem mat.

Gabriella Blomqvist
7/26/14, 12:16 PM
#8

28 grader varmt. Fortfarande…. Vet inte hur många dagar det har hållit på. Jag är kluven till värme. En del av mig älskar det men den andra delen skriker, stäng av! 

Jag försöker hålla mig sval med kallt vatten och sköljer händer och huvud. Persienner och markiser är neddragna mot solen. En stol i i skuggan under träden i trädgården är det fläktar lite, det är just nu favoritplatsen.

Leffe
7/26/14, 7:30 PM
#9

Jag har varit ute i solen hela dagarna - centrum och Skansen. I morgon ska det tydligen bli 5 grader kallare - det blir ju rena vintern😃

Leffe
7/27/14, 1:16 PM
#10

Här dundrar och blixtrar det. Blåser och öser ner så man ser knappt ut genom fönstret. Frisk luft i alla fall.

Raija Danielsson
7/27/14, 3:56 PM
#11

Fortfarande inget regn och ingen åska här hos oss. Det har mullrat någon gång från någonstans, bara inte här. Svalare är det idag, mycket mer moln. Riktigt skönt väder. Skulle önska att det kom lite regn på nätterna. Då skulle jag slippa släpa på så mycket vatten till blommorna.

Har ni smakat gula smultron? Oj så gott det är.

Leffe
7/27/14, 4:40 PM
#12

Gula smultron har jag inte ätit. Ovädret försvann ganska snabbt och nu är det lika kvavt och fuktigt som tidigare

Raija Danielsson
7/27/14, 7:57 PM
#13

Tack. Du skickade hit det, tror jag. Något är på gång och jag har en darrande hund bredvid mig i soffan och en vid mina fötter.

Provade en planta med gula smultron i år och jag gillar dom skarpt. Bara ett fel, det är svårt att se när dom är mogna. Får vänta tills dom faller ner i handen.

Annons:
Leffe
7/27/14, 8:12 PM
#14

Vad bra för då behöver du ju inte plocka dem😃

Raija Danielsson
7/28/14, 12:23 PM
#15

Nej jag är tacksam för det. Såååå ansträngande i värmen. Fniss.

Leffe
7/29/14, 10:16 AM
#16

Vindstilla, varmt, redan svettigt. Med andra ord åter en härlig sommardag.

Leffe
7/30/14, 11:17 AM
#17

De senaste dagarna har mina ben och fötter börjat svullna upp. Det kanske börjar bli för mycket av det goda

Raija Danielsson
7/30/14, 6:59 PM
#18

LeffeD. Vilket är för mycket? Värmen eller alla dina utflykter? Har du vätskedrivande tabletter? Försök ligga med fötterna högt på nätterna. Det är jätteskönt.

Leffe
7/30/14, 8:57 PM
#19

Jag går på 3 vätskedrivande tabletter. Utflykterna då sitter jag i rullen och det är klart fötterna är rakt ned. Idag sov jag några timmar och hade fötterna vid huvudändan där jag har en upphöjning. Du har rätt det kändes jätteskönt

Leffe
7/31/14, 1:04 PM
#20

Sov natten med hög fotända och herre jösses vad gott jag sov och vad bra benen kändes när jag vaknade.

Annons:
Gabriella Blomqvist
8/4/14, 11:52 AM
#21

Värmen tar ut sin rätt. Idag har jag sjukanmält mig från jobbet. Hjärtat har nog av att bara finnas till idag. Fötterna högt och horisontellt läge som gäller i källaren 🙂. Jag har också sovit med både huvud och fötter lite upphöjda några dagar med bra resultat.

Leffe
8/4/14, 12:22 PM
#22

Jag har de senaste nätterna skiftat huvud- och fotändan på sängen så att upphöjning blivit för fötterna. Och det har varit länge sedan jag sovit så gott. Fötterna är bra sedan halva dagen. Sedan börjar de svullna igen och det gör till och med ont i vänsterfot och ben

Raija Danielsson
8/4/14, 12:40 PM
#23

Jag har problem med svullnad jag också. När det är som mest så kliar det i huden. Antagligen för att huden blir så spänd. Trots vätskedrivande, trots benen högt på natten så blir det svullnad ändå. Det måste jag väl tacka värmen för. Just nu kan jag ändå ha öppet och jag är tacksam för det.

Upp till toppen
Annons: